گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 21 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 21 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از این که فعالان بازارها با موج دیگری از مقاومت ناشی از روند صعودی اخیر مواجه شدند، ارزش سهام ایالات متحده سقوط کرد. چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو هنوز نامشخص است و جروم پاول (Jerome H. Powell) در کنگره فردا باید به عوامل کلیدی اشاره کند که به هدایت سیاستگذاران قبل از برگزاری نشست ماه جولای کمک می‌کند.

در همین حال، شروع پروژه‌های ساخت و ساز  مسکن به‌طور غیرمنتظره‌ای تا 21.7 درصد در ماه می افزایش یافت که بیشترین میزان از سال 2016 محسوب می‌شود؛ بیشتر این میزان به پروژه‌های ساخت‌ و ساز ساختمان‌های مسکونی مربوط می‌شود. با کاهش مشکلات زنجیره تامین و افزایش میزان تقاضا، مسکن‌سازان نسبت به چشم انداز این حوزه امیدوارتر شدند.

شاخص دلار افزایش یافت و به سطح 102.70 رسید و بازده 2 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه داد و به 4.68 درصد رسید.  

فلزات پایه

امروز در سراسر بازار فلزات پایه، رویکرد عدم ریسک‌پذیری خفیفی مشاهده شد، به طوری که پس از اظهارات ویدودو (Widodo)، رئیس جمهور اندونزی، مبنی بر این که پس از اتمام ساخت کارخانه‌های ذوب توسط فری‌پورت اندونزی (Freeport Indonesia) و آمان مینرال اینترنشنال (Amman Mineral International)، صادرات کنسانتره مس را متوقف می‌کند، مس با ضرر کمتری مواجه شد؛ انتظار می‌رود هر دوی این کارخانه‌ها تولید خود را از سال 2024 آغاز کنند. در نتیجه، بهای مس تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و با قیمت 8,548 دلار در هر تن بسته شد.

با توجه به ادامه بدبینی نسبت به ارائه بسته‌های تشویقی چین، به ویژه در رابطه با بخش ساخت و ساز، روی بار دیگر شاهد فشارهای طولانی مدت فروش بود. این فلز با قیمت 2,359.50 دلار در هر تن بسته شد.

از سوی دیگر، بهای سرب تا پایان روز افزایش یافت و با قیمت 2,144.50 دلار در هر تن بسته شد. آلومینیوم نیز با قیمت 2,230 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

بهای نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، به 70 و 75 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

بهای نقره از 24.00 دلار در هر اونس پایین‌تر رفت و به 23.12 دلار در هر اونس رسید در حالی که بهای طلا به 1,935 دلار در هر اونس کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 21 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.