گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 19 جولای 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 19 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود این که داده‌های اقتصادی در روند نزولی غافلگیرکننده‌ای قرار داشتند، ارزش سهام ایالات متحده افزایش داشت، در حالی که فعالان بازارها موضع خود را در مورد افزایش ماه جولای که آخرین مورد از این چرخه صعود است، تأیید کردند. سواپ‌های فوروارد اکنون بر اساس افزایش 23 واحدی در هفته آینده و بالاترین نرخ 5.40 درصدی تا ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌شوند.

با این حال، چشم انداز مربوط به باقیمانده سال نامشخص است و صورتجلسات مربوط به نشست ماه جولای در هدایت احساسات بازار در پایان سال تاثیر زیادی خواهد داشت.

در همین حال، داده‌های مربوط به خرده‌فروشی و تولید صنعتی هر دو کمتر از انتظارات بازار بودند و به ترتیب، به 0.2 درصد و 0.5- درصد نسبت به ماه گذشته رسیدند. در حالی که خریداران همچنان به خرید ساختمان‌های جدید در بحبوحه کاهش عرضه مسکن ادامه می‌دهند، احساسات سازنده مسکن در ایالات متحده به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته رسید.

شاخص دلار زیر 100 باقی ماند و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده اکنون به 3.77 درصد رسیده است.

فلزات پایه

امروز، بار دیگر کاهشی نسبی در بهای مجموعه فلزات پایه مشاهده می‌شود و قیمت‌ها روند صعودی هفته گذشته خود را از دست داده‌اند.

انتشار داده‌های ناامید کننده از چین در روز دوشنبه اقتصاددانان را واداشته است تا پیش‌بینی‌های خود در مورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سال 2023 را کاهش دهند و واکنش دولت در ارائه بسته‌های تشویقی محدود را به عنوان دلیل اصلی تضعیف اقتصاد در نظر بگیرند.

بانک مرکزی اعلام کرد که در صورت نیاز فضای کافی برای تسهیل سیاست‌های پولی را دارند و به تعدیل احتمالی بازده نرخ واقعی (RRR) برای بانک‌ها و تسهیل بیشتر کنترل دارایی‌ها اشاره کرد.

در حال حاضر، چشم انداز اقتصاد بر دارایی‌های چین و به نوبه خود، فلزات پایه سنگینی می‌کند.

بهای آلومینیوم امروز به زیر سطح 2,250 دلار در هر تن کاهش یافت، و با قیمت 2,203.50 دلار در هر تن بسته شد.

بهای مس نیز از سطح 8,500 دلار در هر تن پایین‌تر رفت تا با قیمت 8,473 دلار در هر تن بسته شود.

قیمت سرب و روی نیز کاهش یافت تا به ترتیب، با قیمت 2,096 و 2,395.50 دلار در هر تن بسته شوند.

نفت و فلزات گرانبها

با کاهش صادرات روسیه، ارزش قراردادهای آتی نفت جهشی صعودی داشت؛ بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت به ترتیب، به 75 و 79 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

طلا و نقره نیز به روند صعودی خود ادامه دادند و اکنون، به ترتیب، با قیمت 1,978 و 25.11 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 19 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.