گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 22 جولای 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 22 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از کاهش رشد ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سهام ایالات متحده در روز جمعه تقریباً بدون تغییر باقی ماند. دلار همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به 3.82 درصد افزایش یافت.

هفته آینده، جلسات کلیدی بانک‌های مرکزی متعددی برگزار خواهد شد و در حالی که فعالان بازار در حال قیمت‌گذاری بر اساس افزایش بیشتر نرخ‌ها از سوی بانک انگلیس (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) هستند، چشم‌انداز فدرال رزرو تا پایان سال نامشخص است.

در همین حال، پس از افزایش 3.3 درصدی نرخ تورم در ماه ژوئن مطابق با انتظارات، ارزش ین به 141.72 در برابر دلار سقوط کرد.

معامله‌گران اکنون بر این باور هستند که احتمال کمتری برای افزایش نرخ‌ها از سوی بانک ژاپن (BOJ) و اقدامات کنترلی منحنی بازده وجود دارد.

فلزات پایه

پس از آن که تقویت ارزش دلار بهای مجموعه فلزات پایه را به سطوح حمایتی قوی بازگرداند، فلزات پایه تا روز جمعه به از دست دادن روند صعودی هفته گذشته ادامه دادند.

بهای آلومینیوم بالاتر از 2,200 دلار در هر تن باقی ماند در حالی که قیمت مس دوباره به سطح مقاومت 8,500 دلار در هر تن رسید و در نهایت، با قیمت 8,445 دلار در هر تن بسته شد.

در همین حال، بهای سرب بالاتر رفت و با بالاترین قیمت مشاهده شده در اواسط ماه ژوئن، یعنی 2,139.50 دلار در هر تن، بسته شد.

بهای روی به 2,372 دلار در هر تن کاهش یافت. در نتیجه، اسپرد روی به سرب به 235.50 دلار در هر تن، پایین‌ترین سطوح مشاهده شده در ژوئن 2020 سقوط کرده است و فشار بیشتر بر مصالح ساختمانی سنگین را نشان می‌دهد. قلع نیز با قیمت 28,494 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

با مشاهده نشانه‌هایی از افزایش نقدینگی در بازار جهانی، بهای نفت برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت؛ در حال حاضر، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت، به ترتیب، با قیمت 76 و 80 دلار در هر بشکه به فروش می‌رسند.

امرز، بهای طلا کاهش یافت اما هفته را با بهای نسبتا بالاتری، برابر با 1,961 دلار در هر اونس به پایان رساند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 22 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.