هشدار رابرت کیوساکی در مورد ضعف اقتصاد ایالات متحده

هشدار رابرت کیوساکی در مورد ضعف اقتصاد ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad)، می‌گوید اقتصاد ایالات متحده قوی نیست و آمریکا در حال ورشکستگی است. او با اشاره به این که به دلیل این که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سقف بدهی را افزایش داده است، بازار سهام در روندی صعودی قرار دارد، تاکید کرد که همچنان سرمایه‌گذاری روی طلا، نقره و بیت کوین را ترجیح می‌دهد.

جدیدترین هشدارهای اقتصادی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، اخیراً هشدارهای دیگری را در مورد اقتصاد ایالات متحده مطرح کرده است. پدر پولدار پدر فقیر کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لچتر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد. بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی روز یکشنبه در توییتی وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) را به دلیل مطرح کردن ادعایی مبنی بر قوی بودن اقتصاد ایالات متحده مورد انتقاد قرار داد. او توضیح داد که بازار سهام به این دلیل در روند صعودی قرار گرفته است که رئیس جمهور جو بایدن توافق‌نامه افزایش سقف بدهی را امضا کرده است. او با ذکر این نکته که آمریکا در معرض ورشکستگی قرار گرفته است، تاکید کرد که همچنان سرمایه‌گذاری روی طلا، نقره و بیت کوین را ترجیح می‌دهد.

در 14 جولای، کیوساکی به طور مشابه توضیح داد که بازار سهام در حال «جهش» است چون دولت ایالات متحده سقف بدهی را «برداشته است». او هشدار داد که این بدان معنی است که بدهی ملی با بازار بورس افزایش خواهد یافت.

این نویسنده مشهور بارها این باور خود را منتقل کرده است که دولت بایدن و فدرال رزرو در حال تخریب اقتصاد ایالات متحده و تحلیل ارزش دلار آمریکا هستند.

علاوه بر این، کیوساکی در ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که بانک‌های بیشتری در شرف ورشکستگی هستند. او اظهار داشت که بانک‌های منطقه‌ای در ایالات متحده به دلیل سیاست‌های فدرال رزرو در حال نابودی هستند.

امسال شاهد یک سری ورشکستگی بانک‌ها در ایالات متحده بودیم. هفته گذشته، بانک تری استیت هارتلند (Heartland Tri-State Bank) سقوط کرد. پیش از آن، در 10 مارس، بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (California Department of Financial Protection and Innovation) بسته شد و پس از آن، در 12 مارس، بانک سیگنچر (Signature Bank) توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (New York State Department of Financial Services) بسته شد. علاوه بر این، در 1 می، First Republic Bank نیز به سرنوشت مشابهی دچار شد و توسط وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا بسته شد. علاوه بر این، بانک سیلورگیت (Silvergate Bank) بیانیه‌ای مبنی بر انحلال داوطلبانه صادر کرد.

آیا با رابرت کیوساکی در مورد اقتصاد ایالات متحده موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار رابرت کیوساکی در مورد ضعف اقتصاد ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.