هشدار رابرت کندی جونیور در مورد چگونگی تاثیر جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه بر ما

هشدار رابرت کندی جونیور در مورد چگونگی تاثیر جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه بر ما
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت اف کندی جونیور (RFK Jr.)، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، نسبت به عواقب شدید جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه هشدار داد. تخمین زده شده است که بیش از پنج میلیارد نفر ممکن است در اثر جنگ بین دو کشور جان خود را از دست بدهند، از جمله حدود 99 درصد از کسانی که در ایالات متحده، اروپا، روسیه و چین هستند.

دیدگاه رابرت اف کندی در مورد جنگ هسته‌ای احتمالی بین ایالات متحده و روسیه

رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr.)، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، در یک سری توئیت، نگرانی خود را در مورد عواقب شدید جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه مطرح کرده است. او پسر دادستان کل سابق و سناتور، رابرت اف کندی (Robert F. Kennedy) و برادرزاده جان اف کندی (John F. Kennedy)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، است. این نامزد ریاست جمهوری روز یکشنبه در توئیتی نوشت:

“جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه چه تأثیری بر شما خواهد داشت؟”

او همچنین ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد بر اساس داده‌های طبقه‌بندی نشده، پیامدهای جنگ هسته‌ای تمام‌عیار بین روسیه و ایالات متحده چگونه می‌تواند باشد. این ویدئو به یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در آگوست سال گذشته اشاره دارد که تخمین می‌زند بیش از پنج میلیارد نفر ممکن است در اثر جنگ بین ایالات متحده و روسیه جان خود را از دست بدهند، از جمله حدود 99 درصد از کسانی که در ایالات متحده، اروپا، روسیه و چین هستند.

در این ویدئو آمده است: “بدیهی است که ما نمی‌دانیم چند نفر از یک جنگ هسته‌ای جان سالم به در خواهند برد، اما اگر حتی از راه دور به همان اندازه بد باشد که دانشمندان فکر می‌کنند، این جنگ هیچ برنده‌ای ندارد- فقط بازنده.”

کندی در پیام توئیتری دیگری تاکید کرد: “این آینده‌ای است که دولت بایدن با تشدید جنگ در اوکراین به خطر می‌اندازد.”

توئیت رابرت کندی

رابرت اف کندی با استناد به فیونا هیل (Fiona Hill)، مقام شورای امنیت ملی ایالات متحده، و نفتالی بنت (Naftali Bennett)، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، اظهار داشت که اوکراین و روسیه در مارس سال گذشته بر سر شرایط صلح از طریق مذاکره توافق کردند. کندی تشریح کرد: “روسیه متعهد شد که به خطوط قبل از تهاجم عقب‌نشینی کند و اوکراین نیز در مقابل تعهد داد که در ازای تضمین‌های امنیتی تعدادی از کشورهای غربی، به ناتو نپیوندد.” با این حال، او خاطرنشان کرد: “رهبران واشنگتن و لندن برای خنثی کردن توافق و طولانی کردن جنگ وارد شدند.”

ماه گذشته، کندی گفت که رئیس‌جمهور جو بایدن با امضای فرمان اجرایی برای بسیج نیروهای ذخیره منتخب به منظور تقویت عملیات پایداری اقیانوس اطلس، “برای جنگ زمینی با روسیه آماده می‌شود”. برخی از مردم بر این باور هستند که جنگ جهانی سوم یا در حال حاضر آغاز شده یا در راه است. دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، معاون دبیر شورای امنیت روسیه، اخیرا هشدار داده است که افزایش کمک نظامی به اوکراین توسط ائتلاف ناتو، وقوع جنگ جهانی سوم را نزدیک‌تر می‌کند. رئیس یک اندیشکده مستقر در دهلی نو این هفته گفت که او معتقد است جنگ جهانی سوم مدتی است که آغاز شده است.

نظر شما در مورد نگرانی‌های مطرح شده توسط رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، در مورد جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار رابرت کندی جونیور در مورد چگونگی تاثیر جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه بر ما بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.