قادر ساختن گردشگران در چین برای شارژ کیف پول‌های یوان دیجیتال با ویزا، مسترکارت، و وجه نقد

قادر-ساختن-گردشگران-در-چین-برای-شارژ-کیف-پول‌های-یوان-دیجیتال-با-ویزا-مسترکارت-و-وجه-نقد
آنچه در این مقاله میخوانید

چین در تلاش برای جذاب‌تر کردن یوان دیجیتال برای خارجی‌ها، ویژگی “شارژ قبل از استفاده” را به سیستم ارز دیجیتال خود اضافه کرده است. این امکان بازدیدکنندگان خارجی از این کشور را قادر می‌سازد تا از طریق شبکه‌های پرداخت جهانی ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) و غیره، کیف پول یوان دیجیتال خود را شارژ کنند.

چین به کاربران خارجی یوان دیجیتال خود امکان می‌دهد تا کیف پول‌های یوان دیجیتال (E-CNY) خود را از قبل شارژ کنند

پورتال دولتی China.org.cn اعلام کرد که اپراتورهای پلتفرم ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) خدمات پرداخت خود را ارتقا داده‌اند تا فرآیند خرج کردن یوان دیجیتال (e-CNY) را برای اتباع خارجی که از این کشور بازدید می‌کنند، آسان‌تر کنند.

ویژگی جدید «شارژ قبل از استفاده» در اپلیکیشن یوان دیجیتال به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا کیف پول داخلی e-CNY را با استفاده از خدمات آنلاین شبکه‌های پرداخت جهانی پیشروی ویزا و مسترکارت شارژ کنند.

خارجی‌ها همچنین می‌توانند کیف پول ارز دیجیتال چین را با واریز پول نقد در یک دفتر بانکی شارژ کنند. در پایان اقامت خود در این کشور، آن‌ها می‌توانند موجودی باقی‌مانده را به کارت بانکی خارج از کشور یا حسابی که در ابتدا استفاده کرده‌اند، برگردانند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که از آنجا که پرداخت‌های موبایلی در چین نسبت به سایر مناطق رایج‌تر شده است، گزینه جدید تجربه بهتری را در طول سفر به خارجی‌ها ارائه می‌دهد. این مقاله یادآوری می‌کند که قبلاً نمی‌توانستند کیف پول الکترونیکی یوان دیجیتال خود را از قبل شارژ کنند.

این تغییر دسترسی برابر به روش‌های پرداخت راحت‌تر مانند گزینه «پرداخت سریع» را برای کاربران خارجی فراهم می‌کند. این تحول همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا یوان دیجیتال (e-CNY) خود را هم در فروشگاه‌های فیزیکی که ارز دیجیتال را می‌پذیرند و هم در پلتفرم‌های آنلاینی مانند اپلیکیشن Didi، ارائه‌دهنده خدمات غذاخوری Meituan، پورتال مسافرتی Ctrip و خرده‌فروش تجارت الکترونیک JD خرج کنند.

به گفته دونگ شیمیائو (Dong Ximiao)، محقق ارشد در شرکت Merchants Union Consumer Finance، این به‌روزرسانی محیط پرداخت راحت‌تری را برای افرادی ایجاد می‌کند که از چین بازدید می‌کنند. ژو مائوهوا (Zhou Maohua)، تحلیلگر بانک اوربرایت چین (China Everbright Ban)، معتقد است که این روند حضور یوان دیجیتال را در تراکنش‌های فرامرزی نیز افزایش می‌دهد. هر دوی این کارشناسان متقاعد شده‌اند که این اقدام ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چین را در سطح بین‌المللی ارتقا خواهد داد.

چین از سال 2014 نسخه دیجیتالی یوان را توسعه داده است و در چند سال گذشته برنامه‌های آزمایشی متعددی را راه‌اندازی کرده است. در پایان ماه می، بانک مرکزی آن اعلام کرد که تراکنش‌های یوان دیجیتال در مناطق آزمایشی به 264 میلیون رسیده است که در مجموع 83 میلیارد یوان (معادل 11.4 میلیارد دلار) ارزش دارد. تا پایان ماه ژوئن، حجم این تراکنش‌ها به 1.8 تریلیون یوان (معادل 250 میلیارد دلار) رسید و 16.5 میلیارد یوان دیجیتال آن در گردش بودند.

آیا فکر می‌کنید آخرین به‌روزرسانی سیستم پرداخت یوان دیجیتال، بازدیدکنندگان بیشتری را متقاعد می‌کند که از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) استفاده کنند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قادر ساختن گردشگران در چین برای شارژ کیف پول‌های یوان دیجیتال با ویزا، مسترکارت، و وجه نقد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.