ممنوعیت فروش و توزیع کوین اسلامی در دوبی

ممنوعیت-فروش-و-توزیع-کوین-اسلامی
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) اخیراً اعلام کرده است که شرکت توزیع و بازاریابی کوین‌های اسلامی (ISLM) فاقد اختیارات لازم برای انجام این کار است. سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی اعلام کرد که شرکت پشتیبان نرم افزار فین تک Bored Gen DMCC باید فعالیت‌های بازاریابی خود را تا زمانی که تاییدیه‌های مناسب را به دست آورد، متوقف کند. اقدامات این رگولاتور تنها چند روز پس از نامگذاری این پروژه رمز ارز به عنوان نوآوری سال بلاک چین انجام شد.

صدور و توزیع غیرمجاز کوین اسلامی

سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA)، رگولاتور دارایی‌های دیجیتال دبی، به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار نسبت به آن چه که به عنوان «صدور، بازاریابی و توزیع غیرمجاز» کوین‌های اسلامی (ISLM) توسط Bored Gen DMCC (BG)  توصیف می‌کند، هشدار داده است. در هشداری که در 4 اکتبر صادر شد، این رگولاتور اصرار داشت که BG صادرکننده دارایی‌های مجازی مُجاز یا ثبت‌شده (VA) نیست، بنابراین فعالیت‌های آن نقض‌کننده مقررات منطقه است.

سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی همچنین اظهار داشت که فروش عمومی توکن از طریق “پیشنهاد مقررات D تنظیم شده توسط Opendeal Portal LLC” ممکن است نقض بالقوه مقررات III.A.1 باشد. به گفته این رگولاتور، BG تاییدیه لازم توسط سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA) را دریافت نکرده است.

کوین اسلامی بدون تایید به بازار عرضه شد

اقدام VARA درست کمتر از یک ماه پس از اعلام آغاز فروش و توزیع کوین‌های اسلامی توسط تیم سازنده این پروژه رمز ارز صورت گرفت. اقدامات این رگولاتور تنها چند روز پس از نامگذاری این پروژه رمز ارز به عنوان نوآوری سال بلاک چین انجام شد.

با این حال، با وجود این مسئله و سایر نقاط عطف که این پروژه رمز ارز به آن دست یافته است، این رگولاتور در هشدار خود اصرار داشت که توزیع‌کنندگان این توکن ممکن است آن را بدون تایید به بازار عرضه کرده باشند. این رگولاتور افزود:

“سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی در حال بررسی این نکته است که آیا نقض دستور اداری شماره 01/2022 مربوط به مقررات بازاریابی و تبلیغات مرتبط با دارایی مجازی بوده است. BG باید فعالیت بازاریابی را تا زمانی که تأییدیه‌های مناسب را از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دریافت کند و سلب مسئولیت‌های متناسب را در رابطه با چنین بازاریابی ارائه نماید، متوقف کند.”

سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA) افزود که سرمایه‌گذاران و کسانی که توسط BG هدف قرار گرفته‌اند، باید از طریق ایمیل به رگولاتور اطلاع دهند.

نظر شما در مورد اقدام رگولاتور دوبی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ممنوعیت فروش و توزیع کوین اسلامی در دوبی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.