تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: کاهش ارزش بیت کوین به پایین‌ترین سطح در 10 روز گذشته

تحلیل-تکنیکال-بیت-کوین-و-اتریوم
آنچه در این مقاله میخوانید

هم‌زمان با ادامه روند دادرسی سَم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried ارزش بیت کوین در جلسه امروز به پایین‌ترین سطح خود در 10 روز گذشته سقوط کرد. کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر عامل سابق آلامدا (Alameda Research)، یک شرکت تجارت رمز ارزها، ادعا کرد که به دستور سام بنکمن-فرید مرتکب کلاهبرداری شده است. در آستانه انتشار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ایالات متحده، که معیار اصلی تورم است، قیمت رمز ارزها در بازار نیز کاهش یافت.

بیت کوین (BTC)

ارزش بیت کوین (BTC) برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و بسیاری از معامله‌گران به روند محاکمه سَم بنکمن-فرید چشم دوخته‌اند.

الیسون اظهار داشت: “من ترازنامه‌ها را برای سَم ارسال کردم که باعث شد موجودی‌های آلامدا برای سرمایه‌گذاران کم‌خطر به نظر برسد.”

ارزش جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)، پس از رسیدن به بالاترین سطح 27,605.82 دلار در روز سه شنبه، در اوایل جلسه امروز به پایین‌ترین سطح روزانه 27,017.64 دلار سقوط کرد.

BTCUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

این کاهش، ارزش بزرگترین رمز ارز جهان را به پایین‌ترین نقطه خود از ابتدای ماه اکتبر رساند.

با نگاهی به نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)، درمی‌یابیم که قبل از این که گاوها دوباره وارد بازار شوند، این حرکت به سقوط ارزش بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر پایین‌ترین سطح 27,100 دلار منجر شد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به زیر نقطه حمایتی خود در 53.00 سقوط کرد و در حال حاضر در 51.67 قرار دارد.

ارزش بیت کوین از آن زمان به پایین‌ترین حد قبلی خود بازگشته است و در حال حاضر با قیمت 27,292.17 دلار معامله می‌شود.

اتریوم (ETH)

اتریوم (ETH) پس از خروج قیمت از این سطح در اوایل روز، به بالاتر از نقطه حمایت کلیدی 1,565 دلار بازگشت.

ارزش جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)، قبل از این که به قیمت فعلی خود، یعنی 1,575.39 دلار برسد، در اوایل روز به پایین‌ترین حد خود یعنی 1,551.68 دلار رسید.

با وجود این روند صعودی، این رقم کمتر از بالاترین سطح روز سه‌شنبه یعنی 1587.56 دلار باقی می‌ماند و ارزش اتریوم را نزدیک به پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته نگه می‌دارد.

ETHUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)

در نتیجه کاهش ارزش اخیر، میانگین متحرک 10 روزه (قرمز) اکنون با همتای 25 روزه (آبی) خود تلاقی کرده است.

اگر این تغییر روند در یک روند نزولی به کامل شدن خود ادامه دهد، احتمال زیادی وجود دارد که ارزش اتریوم به زودی به زیر 1,500 دلار سقوط کند.

آیا ممکن است فشار نزولی بیشتری در اتریوم در این هفته وجود داشته باشد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: کاهش ارزش بیت کوین به پایین‌ترین سطح در 10 روز گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.