بانک ملی گرجستان ریپل را به عنوان شریک فنی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود انتخاب می‌کند

بانک-ملی-گرجستان-ریپل-را-به-عنوان-شریک-فنی-برای-ارز-دیجیتال-بانک-مرکزی-خود-انتخاب-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک ملی گرجستان اعلام کرد که از کمک ریپل (Ripple)، شرکت فعال در حوزه رمز ارزها، به عنوان تنها شریک فناوری در پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود با نام GEL دیجیتال، استفاده کرده است. راه حل CBDC ریپل از میان 9 شرکت انتخاب شده در فهرست نهایی که برای شرکت در بخشی از برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی گرجستان درخواست داده بودند، انتخاب شد.

ریپل امتیاز مشارکت در ارز دیجیتال بانک ملی گرجستان را به دست آورد

ریپل، یک شرکت فناوری فعال در حوزه پرداخت با رمز ارزها، به دولت گرجستان برای توسعه پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آن کمک خواهد کرد. طبق یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، این شرکت به عنوان تنها شریک فناوری برای ارز دیجیتال  GEL، ارز دیجیتال آزمایشی بانک مرکزی در گرجستان، انتخاب شده است.

این شرکت از بین 9 گزینه انتخاب شد که برنامه‌های اجرایی را نیز ارائه می‌کردند و باید راه‌حل‌های خود را در یک فرآیند انتخاب دو مرحله‌ای با نظارت کارشناسان داخلی و خارجی بانک ملی گرجستان نشان می‌دادند.

ناتیا تورناوا (Natia Turnava)، رئیس موقت بانک ملی گرجستان، دلایلی را که منجر به انتخاب ریپل شد، توضیح داد. او اظهار داشت:

“کمیته شرکت ریپل را به دلیل برتری فنی و تخصص تیمش انتخاب کرد. ما مشتاقانه منتظر حرکت رو به جلو با ریپل هستیم و از سایر شرکت‌های شرکت‌کننده به دلیل علاقه و تلاش آنها در فرآیند انتخاب سپاسگزاریم.”

جیمز والیس (James Wallis)، معاون ارتباطات ریپل با بانک مرکزی، اعلام کرد:

“با استفاده از قدرت پلتفرم CBDC ریپل، این برنامه آزمایشی راه را برای پیشرفت‌های متحول کننده در استفاده از فناوری بلاک چین در بخش عمومی هموار می‌کند. همکاری ما با بانک مرکزی گرجستان نشان‌دهنده تعهد ما به ایجاد نوآوری و کارایی است.”

این بانک اعلام کرد که اکنون یک طرح اجرای مشترک و اجرای تدریجی پروژه آزمایشی با ریپل را آماده خواهد کرد.

سابقه فعالیت ریپل در حوزه ارز دیجیتال بانک مرکزی

ریپل در تلاش است تا ارائه‌دهنده مهمی از راه‌حل‌های CBDC برای کشورهایی باشد که در حال حاضر در حال بررسی صدور این نوع ارز دیجیتال هستند. در ماه می، این شرکت راه‌حل داخلی خود را برای صدور استیبل کوین‌ها و CBDC ها معرفی کرد و ابزاری را برای ساده کردن صدور و مدیریت چنین ابزارهایی برای مشتریان خود ارائه نمود.

چندین کشور قبلاً ریپل را به عنوان شریک در پروژه‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود انتخاب کرده‌اند. پالائو، کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام در قارهٔ اقیانوسیه، مرحله اول برنامه ملی استیبل کوین خود را در ماه سپتامبر به پایان رساند که از فناوری ریپل استفاده می‌کرد. مونته نگرو نیز قراردادی را با این شرکت برای توسعه استراتژی ارز دیجیتال ملی و آزمایشی آتی خود امضا کرد و ریپل اعلام کرد که در حال مذاکره با 20 کشور دیگر است.

نظر شما در مورد مشارکت ریپل در پروژه ارز دیجیتال GEL گرجستان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک ملی گرجستان ریپل را به عنوان شریک فنی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود انتخاب می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.