احتمال دو برابر شدن تقاضا برای نقره در سه بخش کلیدی در دهه آینده

احتمال-دو-برابر-شدن-تقاضا-برای-نقره-در-سه-بخش-کلیدی-در-دهه-آینده
آنچه در این مقاله میخوانید

انتظار می‌رود تقاضا برای نقره برای کاربردهای صنعتی، تولید جواهرات و ساخت ظروف نقره طی 10 سال آینده تقریباً دو برابر شود.

بر اساس گزارش آکسفورد اکونومیکس (Oxford Economics)، که به سفارش موسسه نقره (Silver Institute) ارائه شده است، پیش‌بینی می‌شود تقاضا در این سه بخش بین سال‌های 2023 تا 2033، به میزان 42 درصد افزایش یابد.

بخش‌های تولیدات صنعتی، جواهرات و ظروف نقره حدود سه چهارم کل تقاضا برای نقره را به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس این گزارش، تقاضای بخش صنعت برای نقره 46 درصد افزایش خواهد یافت. این مسئله نشان‌دهنده رشد سریع 56 درصدی پیش‌بینی‌شده در تولید صنعت الکترونیک است.

تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و برقی خریداران عمده نقره صنعتی هستند. در سال 2022، این صنایع 371.5 میلیون اونس نقره مصرف کردند که 67 درصد از جذب صنعتی محسوب می‌شود.

به گفته موسسه نقره، استفاده از نقره در تولید انرژی خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی به پیشبرد کاربردهای آن کمک خواهد کرد. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که توسط دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) نوشته شد، تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی احتمالاً تا سال 2027 به بیش از 20 درصد از نقره تولیدی فعلی در سال نیاز خواهند داشت و تا سال 2050، تولید پنل‌های خورشیدی تقریباً 85 تا 98 درصد از ذخایر نقره جهانی فعلی را مصرف خواهد کرد.

تقاضای رو به رشد برای نقره در آلیاژهای مورد استفاده در لحیم‌کاری نیز به افزایش تقاضا در بخش صنعت کمک می‌کند. این فرآیندها 9 درصد از تقاضای صنعتی جهانی را در سال 2022 به خود اختصاص دادند.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای نقره در ساخت جواهرات در دهه آینده 34 درصد افزایش یابد. هند همچنان در تولید جواهرات نقره در جهان پیشتاز خواهد بود، اما این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بخشی از سلطه خود را به چین واگذار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود تولید سازندگان ظروف نقره نیز طی دهه آینده، 30 درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود حدود 43 درصد از رشد تولید در هند رخ دهد.

تقاضا برای نقره در سال 2022 در همه رده‌ها رکورد زد. در همین حال، میزان عرضه ثابت بود و تولید معدنی با 0.6 درصد کاهش، به 822.4 میلیون اونس رسید.

رکورد تقاضای جهانی نقره و کمبود فزاینده عرضه به کسری 237.7 میلیون اونسی بازار در سال گذشته کمک کرد. این دومین کسری سالانه متوالی بود. موسسه نقره آن را “احتمالاً مهم ترین کسری ثبت شده” نامید. همچنین این موسسه خاطرنشان کرد که “مجموع کمبود در دو سال گذشته به راحتی مازاد فزاینده در 11 سال گذشته را جبران کرد.”

قیمت نقره منعکس کننده پویایی در عرضه و تقاضا نیست. یکی از تحلیلگران قیمت فعلی در محدوده 22 دلار در هر اونس را “به طور غیر قابل توجیهی پایین” ارزیابی کرد.

لازم است که به خاطر داشته باشید که در حالی که نقره یک فلز صنعتی است، اما اساساً به عنوان پول در نظر گرفته می‌شود. با وجود این که نقره در کوتاه‌مدت نوسان‌پذیرتر است، اما در طول زمان طلا را دنبال می‌کند. اگر تمایل دارید فکر کنید که فدرال رزرو در مبارزه با تورم شکست خواهد خورد، باید بدانید که هم ارزش طلا و هم نقره افزایش خواهد یافت.

در برخی مواقع، سرمایه گذاران باید با کاهش عرضه نقره همراه با افزایش تقاضا، همراه با ناتوانی فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود، روبرو شوند. زمانی که این اتفاق بیفتد، احتمالاً قیمت نقره بالا خواهد رفت.

با توجه به پویایی عرضه و تقاضا، نسبت نقره به طلا و احتمال این که فدرال رزرو تورم قیمت را شکست ندهد، نقره 22 تا 23 دلاری فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد بازار آتی نقره و بازده سرمایه‌گذاری در آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره احتمال دو برابر شدن تقاضا برای نقره در سه بخش کلیدی در دهه آینده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.