گزارش روزانه بازار فارکس، 14 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-14-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ساعت 13:00 به وقت لندن، ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت.
  • قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت که طولانی‌ترین دوره رشد در 2 ماه گذشته است.
  • داده‌های مربوط به اشتغال در انگلیس قوی‌تر از حد انتظار بود.

اخبار بازار

  • قبل از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده امروز در ساعت 13:00 به وقت لندن، ارزش هر دو سهام آسیایی و معاملات آتی شاخص S&P 500 یک شبه افزایش یافتند. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی کرده است که تورم از 3.7 درصد در ماه گذشته به 3.3 درصد کاهش یابد. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاهای غیر خوراکی به 4.2 درصد برسد در حالی که اتفاق نظر حاکی از رشد 4.1 درصدی است، که نشان می‌دهد هنوز راهی برای بازگشت به هدف 2 درصدی فدرال رزرو وجود دارد. این بدان معناست که فدرال ‌رزرو به احتمال زیاد سیاست افزایش نرخ‌های خود را از زمان انتشار این داده‌ها حفظ خواهد کرد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • به دنبال بروز نشانه‌هایی حاکی از این که چشم‌انداز مربوط به تقاضا به آن بدی که پیش از این گفته شده بود، نیست، بهای نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و به بشکه‌ای 83 دلار رسید که این طولانی‌ترین روند صعودی از 2 ماه گذشته محسوب می‌شود. با این حال، با وجود خوش‌بینی اوپک (OPEC) و بالا بودن میزان عرضه علیرغم درگیری بین حماس و اسرائیل و پایین نگه داشتن میزان عرضه نفت عربستان سعودی در پایین‌ترین سطح آن، شاخص‌های نزولی برای نفت همچنان وجود دارند. بهای نفت برنت (Brent) نسبت به بالاترین سطح خود در پایان ماه سپتامبر، حدود 14 درصد کاهش داشته است (بلومبرگ).
  • انگلیس امروز صبح داده‌های مربوط به استخدام شرکتی را منتشر کرد و شاخص حقوق و دستمزد به 33 هزار نفر افزایش یافت و همچنین میانگین درآمد هفتگی 7.9 درصد نسبت به سال گذشته صعود کرد که بیشتر از پیش‌بینی 7.3 درصد توسط تیم تحقیقات بارکلیز بود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.