پوتین رئیس جمهور روسیه: سیستم مالی غرب در حال مرگ است و بانک‌های بزرگ غربی از امتیاز انحصاری خود محروم خواهند شد!

سیستم-مالی-غرب-در-حال-مرگ-است
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشته است که سیستم مالی غربی “به وضوح در حال منسوخ شدن است.” علاوه بر این، او گفت که راه‌حل‌هایی که شامل بلاک ‌چین و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) می‌شوند، “راه را برای تغییرات انقلابی هموار خواهند کرد که به محروم کردن بانک‌های بزرگ غربی از امتیاز انحصاری آنها منجر خواهد شد.

دیدگاه پوتین در مورد سیستم مالی غربی

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیدگاه خود درباره سیستم مالی غربی را در جلسه عمومی فروم فراخوانی روسیه (Russia Calling) در مسکو، روز پنج‌شنبه، به اشتراک گذاشت.

پوتین، با توصیف زیرساخت‌های مالی غربی به عنوان «با چند دهه قدمت» و به طور عمده تحت کنترل دلار و یورو، با تراکنش‌هایی از طریق بانک‌های غربی و سوئیفت، گفت: “امروزه، تراکنش‌ها با ارزهای ملی جایگزین این سیستم می‌شوند. البته، این روند هنوز در حال پیشرفت است، که واضح است، اما ما در این جهت حرکت می‌کنیم و این فرآیند در مسیر به دست آوردن شتاب است.” رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد:

“سیستم مالی غربی از نظر فناوری به وضوح در حال منسوخ شدن است. این سیستم برای مدت زمان طولانی خودخواه بوده و به انحصار و طبیعت استثناگرای خود عادت کرده است و به این فکر کرده که هیچ جایگزینی وجود ندارد که باعث شده است به حفظ همه چیز به همان شکل عادت کند. این مسئله باعث شده که منسوخ شود، یا حداقل در حال منسوخ شدن و قدیمی شدن باشد.”

پوتین افزود: “آن چه ما می‌خواهیم ایجاد یک مدل جدید است، یک مدل واقعاً دموکراتیک که در آن رقابت صادقانه بین تمام بازیگران اقتصادی حاکم باشد. این تغییر در چشم‌انداز اقتصادی جهانی و ظهور رهبران جدید یک فرآیند بی‌طرف و تا حد زیادی پیش‌بینی‌پذیر است.”

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: “در مورد تراکنش‌های بین‌المللی، ما به طور فزاینده‌ای در حال نزدیک شدن به سمت استفاده از راه‌حل‌های پیشرفته، از جمله آن‌هایی که شامل بلاک‌ چین و ارزهای دیجیتال از طریق بانک‌های مرکزی هستند، هستیم.” او توضیح داد:

“طبق نظر تحلیلگران، این روند راه را برای تغییرات انقلابی هموار خواهد کرد که به محروم کردن بانک‌های بزرگ غربی از امتیاز انحصاری آنها منجر خواهد شد. ما می‌بینیم که این وام‌دهندگان، یا حداقل برخی از آن‌ها، در بهترین وضعیت خود قرار ندارند.”

نظر شما در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین رئیس جمهور روسیه: سیستم مالی غرب در حال مرگ است و بانک‌های بزرگ غربی از امتیاز انحصاری خود محروم خواهند شد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.