گزارش روزانه بازار فارکس، 20 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-20-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • روند نزولی چشمگیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه نوامبر انگلیس برای کل کالاها به 3.9 درصد نسبت به سال گذشته رسید در حالی که اتفاق نظر 4.3 درصد بود.
  • ارزش معاملات آتی اوراق بهادار اروپا بالاتر می‌رود و بازدهی اوراق 10 ساله خزانه ایالات متحده در بحبوحه رویکرد سختگیرانه Fedspeak کاهش می یابد.
  • دونالد ترامپ از شرکت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال 2024 کلرادو منع شد.

اخبار بازار

  • امروز صبح، داده‌های مربوط به تورم ماه نوامبر انگلیس در مورد کل کالاها، کالاهای غیر خوراکی و خدمات پایین‌تر از حد انتشار منتشر شد. تورم مربوط به کل کالاها، کالاهای غیر خوراکی و خدمات به ترتیب 3.9 درصد، 5.1 درصد و 6.3 درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر: 4.3 درصد، 5.6 درصد و 6.6 درصد) بود. این اولین بار است که شاخص قیمت مصرف‌کننده(CPI) کل کالاها از سال 2021 به 3 درصد رسیده است. آخرین انتظار بانک انگلیس (BoE) از گزارش سیاست پولی مربوط به ماه نوامبر، 4.6 درصد برای کل کالاها و 6.9 درصد برای خدمات به عنوان شاخص تورم داخلی ترجیحی آن‌ها بود. ضعف به طور معقولی گسترده است و بنابراین موضوعی را برای تفکر سه عضو کمیته سیاست گذاری پولی (MPC) که هفته گذشته برای افزایش نرخ رأی داده بودند، فراهم خواهد کرد.
  • جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از صبح دیروز و پس از انتشار این داده‌ها، روند صعودی خود را از دست داده است، و اکنون دوباره در حدود سطح 1.2650 معامله می‌شود (بلومبرگ).
  • همچنان که فعالان بازار در برابر اظهارات تازه جناح تندرو فدرال رزرو مقاومت می‌کنند، ارزش قراردادهای آتی‌های سهام اروپایی همراه با سهام آسیایی افزایش یافته‌اند در حالی که بازده اوراق خزانه در شب گذشته کاهش یافته است. آستین گولسبی (Austin Goolsbee) از فدرال رزرو اظهار داشت که بازار ممکن است خود را در مورد کاهش نرخ‌ها پیش بیندازد، و رافائل بوستیک (Raphael Bostic) از فدرال رزرو گفت که فوریتی برای کاهش نرخ‌ها وجود ندارد. اوراق خزانه 10 ساله 3 واحد افزایش یافت و به 3.90 درصد در طول شب رسید.
  • صبح امروز، شاخص دلار پس از اُفت 0.35 درصدی دیروز ثابت ماند (بلومبرگ).
  • در ایالات متحده، دونالد ترامپ به دلیل دخالتش برای برگرداندن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، از حضور در انتخابات اولیه ریاست جمهوری سال 2024 کلرادو منع شد. دیوان عالی کلرادو اعلام کرد که ترامپ بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، که مقاماتی را که در شورش مشارکت داشته‌اند از شرکت در انتخابات منع می‌کند، برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد (بلومبرگ، فایننشال تایمز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.