آرتور هیز، مدیرعامل سابق بیت‌مکس: موفقیت در ETF ممکن است بیت کوین را نابود کند!!

مدیرعامل-سابق-بیت‌مکس-موفقیت-در-ETF-ممکن-است-بیت-کوین-را-نابود-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آرتور هِیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق بیتمکس (Bitmex) و تحلیلگر بازار رمز ارز، در مورد موفقیت یک صندوق سرمایه‌گذاری معاملاتی (ETF) بیت کوین نقدی در آینده و تأثیر آن بر آینده بیت کوین دیدگاه‌های خود را کرده است. هیز عقیده دارد که محبوبیت این مشتقات ETF ممکن است باعث تمرکز نگهداری تمام بیت کوین‌ها در دست چند نهاد شود که آن‌ها را حرکت نخواهند داد، که این امر می‌تواند ماینرها را به دلیل کمبود فعالیت در بلاک چین وادار به تسلیم کند.

آرتور هیز معتقد است ETF‌ها ممکن است به انقراض بیت کوین منجر شوند

آرتور هیز، مدیرعامل سابق بیت‌مکس معتقد است که موفقیت یک ETF اسپات بیت‌ کوین در آینده ممکن است وجود شبکه بیت ‌کوین را به خطر بیندازد. هیز در آخرین پست وبلاگ خود با عنوان «Expression»، یک سناریوی فرضی را ارائه می‌دهد که در آن بیت کوین در دست چند شرکت مالی، مانند بلک‌راک (Blackrock) قرار دارد.

هیز معتقد است که با توجه به این که بیت کوین متفاوت از همه دارایی‌هایی است که تاکنون در بازارهای مالی معامله شده‌اند، اگر این اتفاق بیفتد، این مسئله بیت کوین را به عنوان یک دارایی مورد استفاده برای حفظ ارزش سرمایه نابود خواهد کرد.

هیز چنین استدلال می‌کند:

“بیت کوین اولین دارایی پولی در تاریخ بشریت است که فقط در صورت حرکت وجود دارد. اما اگر هرگز معامله دیگری بین دو نهاد بیت کوین انجام نشود، استخراج‌کنندگان قادر به پرداخت هزینه انرژی برای حفاظت از شبکه نخواهند بود.”

نتیجه این مسئله می‌تواند خاموش شدن کل شبکه بیت کوین به دلیل گرسنگی ماینرها باشد که پس از پایان یافتن یارانه‌ها حدود سال ۲۱۴۰، تنها از معاملات بیت کوین کارمزد دریافت خواهند کرد.

هیز افزود که اگر کاربران بیت کوین را بیشتر به عنوان یک دارایی مالی تا یک دارایی برای حفظ ارزش سرمایه در نظر بگیرند، و خرید مشتقات را به جای خود رمز ارز ترجیح دهند، این اتفاق ممکن است رخ دهد. با این حال، اگر بیت کوین به این سرنوشت دچار شود، هیز انتظار دارد که یک دارایی مشابه برای امکان معامله در یک سیستم مالی غیر دولتی به وجود آید.

او در پایان گفت: “امیدوارم دفعه دوم، ما یاد بگیریم که کلیدهای خصوصی خود را به آدم‌های کچل ندهیم.”

نظر شما در مورد دیدگاه هیز در مورد موفقیت یک صندوق سرمایه‌گذاری معاملاتی اسپات بیت کوین و تأثیر آن بر بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آرتور هیز، مدیرعامل سابق بیت‌مکس: موفقیت در ETF ممکن است بیت کوین را نابود کند!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.