بانک مرکزی نیجریه ممنوعیت تجارت رمز ارزها را لغو کرد

بانک-مرکزی-نیجریه-ممنوعیت-تجارت-رمز-ارزها-را-لغو-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که این بانک ممنوعیت معاملات در رمز ارزها را برداشته است، در حالی که اعلام کرده است روندهای جهانی نیاز به قانون‌گذاری برای چنین فعالیت‌هایی را نشان داده است.

بانک مرکزی نیجریه (CBN) در فوریه ۲۰۲۱ با اشاره به خطرات پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، بانک‌ها و موسسات مالی را از انجام یا تسهیل معاملات در دارایی‌های رمز ارز ممنوع کرد.

در پی آن، کمیسیون اوراق بهادار و بورس نیجریه (SEC) در ماه می سال گذشته، مقرراتی برای دارایی‌های دیجیتال منتشر کرد که نشان داد این پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا در تلاش است تا بین ممنوعیت کامل دارایی‌های رمز ارز و استفاده بدون قانون‌گذاری از آنها، موضعی میانه اتخاذ کند.

در یک اطلاعیه مورخ ۲۲ دسامبر، بانک مرکزی نیجریه (CBN) اعلام کرد که روندهای جاری در سطح جهانی نشان داده‌اند که نیاز به قانون‌گذاری برای فعالیت‌های ارائه‌دهندگان دارایی‌های مجازی (VASPs)، که شامل رمز ارزها و دارایی‌های دیجیتال هستند، وجود دارد.

آخرین دستورالعمل‌ها نشان می‌دهد چگونه بانک‌ها و موسسات مالی (FI) باید حساب‌ها را باز کنند، حساب‌های تسویه مشخص شده و خدمات تسویه را فراهم کنند و به عنوان کانال‌هایی برای ورود ارز خارجی و تجارت برای شرکت‌هایی که در دارایی‌های رمز ارز معامله می‌کنند، عمل کنند.

ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) برای فعالیت در کسب‌وکار رمز ارزها باید از کمیسیون اوراق بهادار و بورس نیجریه مجوز بگیرند.

بانک مرکزی نیجریه (CBN) گفت:

“از زمان اجرای این مقررات، موسسات مالی (FI) نباید حسابی را برای هیچ فرد یا نهادی باز کنند یا اجازه دهند که برای انجام کسب‌وکار دارایی‌های مجازی/دیجیتال عملیاتی شود، مگر این که آن حساب برای این منظور مشخص شده و مطابق با الزامات این دستورالعمل‌ها باز شده باشد.”

CBN اعلام کرد: اما بانک‌ها همچنان از معامله، نگهداری یا انجام معاملات رمز ارزها منع شده‌اند.

جمعیت جوان و فناوری‌پذیر نیجریه، به عنوان مثال با استفاده از معاملات همتا به همتا که توسط صرافی‌های رمز ارز برای دور زدن بخش مالی ارائه می‌شود، به سرعت رمز ارزها را پذیرفته‌اند.

Chainalysis، شرکت تحقیقاتی بلاک چین مستقر در نیویورک، در گزارشی در ماه سپتامبر گفت که حجم معاملات رمز ارز در نیجریه بین جولای ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳، ۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و به ۵۶.۷ میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما در مورد موضع جدید بانک مرکزی نیجریه در مقابل رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی نیجریه ممنوعیت تجارت رمز ارزها را لغو کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.