گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 4 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-4-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در آستانه انتشار صورتجلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) که قرار است امشب منتشر شود، سهام ایالات متحده امروز تضعیف شد. در حالی که بازارها بیانیه مربوط به ماه دسامبر فدرال رزرو را به عنوان پیامی حاکی از کاهش نرخ‌ها تلقی کردند که انتظارات برای کاهش سریع نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را بالا برد، این صورتجلسه احتمالا نشان می‌دهد که تسهیل پولی بیشتر از آن چه بسیاری عقیده دارند، تدریجی خواهد بود.

بازدهی اوراق قرضه ده ساله دولت ایالات متحده 4 درصد افزایش یافت، و به ۳.۹۹ درصد رسید، در حالی که شاخص دلار به ۱۰۲.۶۳ ارتقاء یافت.

درخواست‌های مربوط به وام مسکن MBA، شاخص ارزیابی هفتگی از درخواست‌های وام خانه در سراسر کشور، در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر ۱۰.۷ درصد کاهش یافت، که بزرگترین کاهش از فوریه ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. در حالی که نرخ وام مسکن ثابت ۳۰ ساله از سطح بالای دو دهه ۸ درصد در پایان ماه اکتبر شروع به کاهش کرد، اخیراً افزایش یافته و بالاتر از ۷ درصد باقی مانده است.

فلزات پایه

در حالی که سرمایه‌گذاران از فصل تعطیلات باز می‌گردند، بازار بورس فلزات لندن       (LME) یک روز دیگر شاهد فعالیت‌های کم رونق بود. روند نزولی قیمت آلومینیوم متوقف شد و بهای این فلز به پایین‌تر از ۲,۳۰۰ دلار در هر تن کاهش نیافت و با قیمت ۲,۳۱۳ دلار در هر تن معامله شد.

قیمت مس کمی کاهش یافت و به ۸,۵۱۵ دلار در هر تن رسید. در مورد فلزات دیگر، قیمت سرب و روی کاهش یافت و به ترتیب با قیمت ۲,۰۴۶ دلار در هر تن و ۲,۵۸۵.۵ دلار در هر تن بسته شدند.

قلع تنها فلزی بود که با افزایش قیمت به پایان رسید و با قیمت ۲۵,۲۹۴ دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

افزایش ارزش دلار باعث شد تا قیمت‌های فلزات گرانبها به طور قابل توجهی کاهش یابد. قیمت طلا به ۲,۰۳۲ دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره به زیر ۲۳ دلار در هر اونس افت کرد و به ۲۲.۹۳ دلار در هر اونس رسید.

نفت کاهش قیمت دیروز را جبران کرد و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به قیمت ۷۲.۴۰ و ۷۷.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 4 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.