بانک‌های مرکزی 44 تن طلا در ماه نوامبر خریداری کردند!

بانک‌های-مرکزی-44-تن-طلا-در-ماه-نوامبر-خریداری-کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

کریشان گوپال (Krishan Gopaul)، تحلیلگر ارشد شورای جهانی طلا، فاش کرد که بانک‌های مرکزی در طول ماه نوامبر به اضافه کردن طلا به ذخایر خود ادامه داده‌اند. بر اساس اسناد عمومی و گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول (IMF)، بانک‌های مرکزی 44 تن طلا به خزانه‌های خود افزودند، و در این میان، بانک مرکزی ترکیه با خرید 25 تن در صدر این جریان قرار دارد.

بانک‌های مرکزی در ماه نوامبر به خرید طلا ادامه دادند

بانک‌های مرکزی در طول ماه نوامبر خرید طلا را ادامه دادند. بر اساس گزارشی از کریشان گوپال، تحلیلگر اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی در ماه نوامبر به افزودن به ذخایر طلای خود ادامه دادند و در مجموع 44 تن طلا خریداری کردند.

گوپال اظهار داشت که این ارقام از اسناد عمومی و گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول به دست آمده‌اند و تأکیدی بر ادامه حرکت طلا به عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش سرمایه، به ویژه برای بازارهای نوظهور در آسیا و اروپا، است. کشورهای توسعه‌یافته نسبتاً در خرید و فروش طلا فعالیتی نداشته‌اند.

بزرگترین خریداران طلا در این ماه، بانک مرکزی ترکیه با خرید 25 تن طلا و بانک ملی لهستان بودند که 19 تن به خزانه‌های خود اضافه کرد.

بانک مرکزی چین، که 12 تن طلا خریداری کرد، در رتبه سوم قرار داشت. با این حال، چین کشوری است که در سال 2023 بیشترین طلا را خریداری کرده است و بیش از 200 تن به ذخایر خود افزوده است.

بر اساس گفته‌های استیو هنکه (Steve Hanke)، اقتصاددان و استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins University)، خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی در کشورهای در حال توسعه و خرید‌های بزرگ کشورهایی مانند چین، به نااطمینانی‌های مربوط به حوزه ارزهای رایج مربوط می‌شود.

هنکه در ماه نوامبر توضیح داد که افزایش ذخایر طلا به عنوان یک دارایی ذخیره به استفاده فزاینده از دلار آمریکا به عنوان یک سلاح و اعمال تحریم‌هایی که کشورها را به آن چه او «حالت دوری از دلار» نامید، سوق داده است.

با این حال، شورای جهانی طلا پیش‌بینی کرد که طلا در سناریوی کاهش تدریجی رضد اقتصادی برای مقابله با تورم، عملکرد ثابتی خواهد داشت.

نظر شما در مورد ادامه خرید‌های طلا توسط کشورهای در حال توسعه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک‌های مرکزی 44 تن طلا در ماه نوامبر خریداری کردند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.