هوش مصنوعی قیمت پلاتین را برای پایان سال 2024 پیش بینی می‌کند!

هوش-مصنوعی-قیمت-پلاتین-را-برای-پایان-سال-2024-پیش-بینی-می‌کند!
آنچه در این مقاله میخوانید

با توجه به این که پلاتین به طور عمده با نوسان قیمت اندکی معامله می‌شود و فاقد انرژی مثبت مورد نیاز برای اتخاذ روندی صعودی در آینده نزدیک است، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در این اندیشه هستند که آیا این وضعیت تا پایان سال بهبود خواهد یافت، و هوش مصنوعی (AI) می‌تواند به آنها در فراهم آوردن برخی شفافیت‌ها کمک کند.

همان طور که اتفاق افتاده، Finbold با آخرین نسخه ChatGPT، محصول برجسته OpenAI، و همکار آن Google Bard، محصول پرچم‌دار AI توسط Alphabet (NASDAQ: GOOGL)، مشورت کرده است تا اطلاعاتی را در مورد دامنه قیمت احتمالی پلاتین در پایان سال ۲۰۲۴ به دست آورد.

پیش‌بینی ChatGPT از قیمت پلاتین

بر اساس شرایط فعلی، ChatGPT برخی پیش‌بینی‌ها را برای دامنه قیمت احتمالی پلاتین تا پایان سال ۲۰۲۴ ارائه داده است که بین ۸۰۰ دلار به ازای هر اونس تروا در کمترین حد و تا ۱۱۰۰ دلار به ازای هر اونس تروا در بیشترین حد پیش‌بینی‌ها متغیر است.

علاوه بر این، ربات AI توضیح داد که امکان مواجهه بازار با “کمبودهای مداوم و تقاضای صنعتی بالا، به ویژه برای استفاده آن در کاتالیزورهای خودرویی و سایر کاربردهای صنعتی، در حالی که تقاضای سرمایه‌گذاری پایدار باقی می‌ماند یا افزایش می‌یابد” می‌تواند پیش‌بینی قیمت بالاتر را تقویت کند.

با این حال، “اگر روند نزولی مشاهده شده در ابتدای سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، تحت تأثیر شرایط کلان اقتصادی ضعیف‌شده که منجر به کاهش تقاضای صنعتی یا تقویت دلار آمریکا می‌شود (فلزات گرانبها اغلب در جهت مخالف ارز حرکت می‌کنند)، در آن صورت قیمت‌ها ممکن است به سمت پایین‌ترین حد دامنه تمایل پیدا کنند.”

پیش‌بینی Google Bard از قیمت پلاتین

در همین زمان، بر اساس عوامل مشابهی که در بالا ذکر شد، Google Bard دو حدس آگاهانه برای قیمت پلاتین در پایان سال ۲۰۲۴ ارائه کرده است – یکی محتاطانه خوش‌بینانه که قیمت پلاتین را بین ۱,۰۵۰ تا ۱,۱۵۰ دلار در نظر می‌گیرد و دیگری پیش‌بینی یک ‘بازار ناامیدکننده’ بین ۸۵۰ تا ۹۵۰ دلار.

در واقع، پیش‌بینی اولیه آن بر اساس این است که اقتصاد جهانی به طور متوسط بازیابی شود، که منجر به افزایش تقاضای صنعتی برای پلاتین می‌شود، در میان بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیک و تورم، فلزات گرانبها به عنوان دارایی‌های امن جذاب باقی می‌مانند، و اختلال‌های عرضه توسط تولیدکنندگان عمده محدود باقی می‌مانند.

در مقابل، پیش‌بینی دوم شامل ضعف اقتصادی است که تقاضای صنعتی برای پلاتین را کاهش می‌دهد، تغییر رویکرد شدید به سمت “دارایی‌های امن‌تر” مانند دلار آمریکا ایجاد می‌کند، و باعث بدتر شدن مسائل زنجیره تأمین از طریق اختلال در تولید و حمل‌ونقل پلاتین در زیر فشارهای ژئوپولیتیکی یا مشکلات زیرساختی می‌شود.

تحلیل قیمت پلاتین

در همین حال، بر اساس داده‌های به دست آمده در تاریخ ۸ ژانویه (18 دی)، قیمت پلاتین در زمان انتشار این خبر در حدود ۹۴۸.۸۹ دلار به ازای هر اونس تروا قرار داشت، که نشان‌دهنده کاهش ۱.۹ درصدی در طول روز، افت ۴.۷۵ درصدی در طول هفته گذشته، اما با این حال، افزایش ۴.۰۳ درصدی در نمودار ماهانه آن است.

نمودار-قیمت-پلاتین

در کل، شاخص‌های تحلیل تکنیکال (TA) برای پلاتین فعلاً به طور کلی نامشخص باقی مانده‌اند، یا حتی به سمت جانب منفی چیزها تمایل دارند، مگر این که بهای این فلز از سطح مقاومت ۹۸۳ دلار عبور کند. با این حال، انجام تحقیقات شخصی قبل از سرمایه‌گذاری بسیار حیاتی است.

دیدگاه خود را درباره هوش مصنوعی قیمت پلاتین را برای پایان سال 2024 پیش بینی می‌کند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.