تداوم خرید طلا در چین برای 14امین ماه متوالی با خرید 9 تن دیگر

تداوم-خرید-طلا-در-چین
آنچه در این مقاله میخوانید

چین، از اعضای گروه بریکس (BRICS)، در حال ذخیره‌سازی طلا است و این فلز گرانبها را طی اواخر سال 2022 و سال 2023 به ذخایر خود اضافه کرده است. چین به مدت 14 ماه متوالی در حال جمع‌آوری طلا بوده است و سال گذشته بزرگترین خریدار این فلز گرانبها بود. آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که چین در دسامبر 2023 به تنهایی 9 تن طلا (290,000 اونس) به ذخایر خود اضافه کرده است. هزینه ذخیره‌سازی 9 تن طلا به ذخایر آن در ماه گذشته 532 میلیون دلار بوده است. در مجموع، چین در سال 2023 به تنهایی 225 تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است.

نه تنها چین، بلکه کل کشورهای عضو بریکس از سال 2022 در حال جمع‌آوری طلا بوده‌اند. سایر کشورهای عضو بریکس، شامل روسیه، هند و آفریقای جنوبی به طور مداوم در حال خرید این فلز گرانبها در طی 14 ماه گذشته بوده‌اند. در واقع، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بزرگترین خریدار طلا در سال 2023 اتحاد بریکس بوده است.

آیا ارز جدید بریکس توسط طلا پشتیبانی می‌شود؟

chinese-yuan-euro-currency-brics

دلیل جمع‌آوری تناژهای زیادی از این فلز گرانبها توسط کشورهای عضو بریکس در طی 14 ماه همچنان یک راز باقی مانده است. در حالی که برخی گمان می‌کنند که ارز آتی بریکس ممکن است با این فلز زرد پشتیبانی شود، دیگران ادعا می‌کنند که این کار ممکن است یک سرمایه‌گذاری معمولی برای تنوع‌بخشی به ذخایر آنها باشد. دلیل واقعی خریدهای طلا از کشورهای بریکس همچنان ناشناخته است.

اگر بریکس ارز جدید خود را با طلا پشتیبانی کند، می‌تواند به این اتحادیه قدرت بخشد تا در بازارهای جهانی دوام بیاورد. طلا به صورت سنتی یک دارایی امن است و بریکس می‌تواند در زمان راه‌اندازی ارز خود که به ‌زودی منتشر خواهد شد، از حمایت برخوردار شود.

با این حال، طلا تنها در ابتدا می‌تواند حمایت فراهم کند، اما ممکن است در بلندمدت نتواند ارز را پایدار نگه دارد. قیمت‌های طلا مشمول ریسک‌های بازار هستند، چون افزایش ارزش دلار آمریکا می‌تواند قیمت این فلز گرانبها را پایین ببرد.

نظر شما در مورد دلیل تلاش اعضای گروه بریکس برای افزودن به میزان ذخایر طلای خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تداوم خرید طلا در چین برای 14امین ماه متوالی با خرید 9 تن دیگر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.