تعداد مالکان رمزارز در سال 2023 به 580 میلیون نفر رسیده است!

تعداد-مالکان-رمزارز-در-سال-2023-به-580-میلیون-نفر-رسیده-است-!
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش جدیدی نشان می‌دهد که تعداد دارندگان رمز ارز در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، ۳۴ درصد افزایش یافت و تا دسامبر به ۵۸۰ میلیون نفر رسید. به طور خاص، مالکیت بیت کوین ۳۳ درصد و اتریوم حتی با افزایش شدیدتری به میزان ۳۹ درصد رشد کرد. این گزارش تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین و پروتکل Bitcoin Ordinals را به عنوان عوامل اصلی رشد پذیرش بیت کوین، همراه با علاقه قوی نهادی، معرفی کرده است.

تعداد دارندگان رمز ارز در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، ۳۴ درصد افزایش یافت

پلتفرم معاملاتی رمز ارز Crypto.com روز دوشنبه گزارش سالانه مربوط به اندازه‌گیری بازار رمز ارز خود را منتشر کرد. این شرکت توضیح داد که تعداد دارندگان رمز ارز در سراسر جهان با وجود چندین مانع کلان اقتصادی، از جمله تشدید سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی غربی برای کنترل تورم، درگیری‌های جاری در اروپا و خاورمیانه و تأثیرات ماندگار همه‌گیری بیماری کرونا، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. Crypto.com جزئیات بیشتری به این صورت ارائه داد:

“تعداد دارندگان جهانی رمز ارز در سال ۲۰۲۳، ۳۴ درصد افزایش یافت، و از ۴۳۲ میلیون نفر در ماه ژانویه به ۵۸۰ میلیون نفر در ماه دسامبر رسید.”

در این گزارش آمده است که به طور خاص، “تعداد دارندگان بیت کوین (BTC) ۳۳ درصد رشد کردند، و از ۲۲۲ میلیون نفر در ماه ژانویه به ۲۹۶ میلیون نفر در ماه دسامبر رسیدند، که ۵۱ درصد از دارندگان جهانی را تشکیل می‌دهند” و “دارندگان اتریوم (ETH) ۳۹ درصد رشد کردند، و از ۸۹ میلیون نفر در ماه ژانویه به ۱۲۴ میلیون نفر در ماه دسامبر رسیدند، که ۲۱ درصد از دارندگان جهانی را تشکیل می‌دهند.”

در ادامه، این گزارش توضیح می‌دهد: “عامل اصلی پشت رشد پذیرش بیت کوین توسعه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) و معرفی پروتکل Bitcoin Ordinals بود، که امکان ساخت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن‌های قابل تعویض را در شبکه بیت کوین فراهم کرد.”

Crypto.com همچنین تاکید کرد:

“علاقه شدید سرمایه‌گذاران نهادی نیز به افزایش پذیرش بیت کوین کمک کرد.”

در مورد اتریوم، این گزارش خاطرنشان می‌کند که “رشد پذیرش ETH عمدتاً توسط استیکینگ نقدینه پس از به‌روزرسانی داده‌های شانگهای در مورد اتریوم صورت گرفت، که امکان برداشت اتریوم استیک شده پس از گذار به بلاک چین اثبات سهام (PoS) را فراهم کرد.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ۱۰ ژانویه (20 دی) ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله اسپات بیت کوین را تایید کرد، که شامل صندوقی از گری اسکیل (Grayscale) بود که صندوق بیت کوین خود (GBTC) را به یک ETF تبدیل کرد. از زمان راه‌اندازی، گری اسکیل شاهد خروج‌های عمده بوده است، در حالی که چندین صندوق اسپات دیگر بیت کوین، به ویژه صندوق بیت کوین ایشرز (Ishares Bitcoin Trust) بلک‌راک (Blackrock)، شاهد ورودی‌های قابل توجه بوده‌اند.

نظر شما در مورد افزایش تعداد دارندگان رمز ارز در سراسر جهان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تعداد مالکان رمزارز در سال 2023 به 580 میلیون نفر رسیده است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.