گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-26-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) که نشان دهنده رشد بیشتر از حد انتظار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، با رسیدن به ۳.۳ درصد نسبت به سه ماهه گذشته بود، سهام آمریکا امروز با رقم بالاتری مورد معامله قرار گرفت، که عمدتاً به دلیل مصرف بالای مصرف‌کننده بود.

ارزش دلار به ۱۰۳.۵۶ در برابر سایر ارزهای اصلی افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روند صعودی خود در روز گذشته را از دست داد و به ۴.۱۲ درصد رسید.

با توجه به عملکرد اقتصادی قوی و فاصله گرفتن از سایر اقتصادهای اصلی، ما انتظار داریم که ارزش دلار در ماه‌های آینده بالا بماند. ما شاهد اُفت اندکی در عملکرد دلار خواهیم بود.

علاوه بر این، به دلیل عدم وجود نقدینگی در دارایی‌های پرخطر، دلار مسیر دیگری برای کسانی ایجاد می‌کند که می‌خواهند یک گزینه امن در سبدهای سرمایه خود داشته باشند.

شاخص مصرف شخصی (PCE)، که شاخص ترجیحی تورم فدرال رزرو است، فردا توسط سرمایه‌گذاران به دقت دنبال خواهد شد تا به آنها کمک کند تا انتظارات خود را برای اولین کاهش نرخ بهره تطبیق دهند.

فلزات پایه

افزایش امروز در داده‌های مربوط به اقتصاد کلان موفق به افزایش قابل توجه قیمت‌های فلزات پس از روند صعودی در روزهای اخیر نشد. بهای آلومینیوم بار دیگر نتوانست به بالاتر از ۲,۲۵۰ دلار در هر تن افزایش یابد و با قیمت ۲,۲۳۸ دلار در هر تن معامله شد. در مقایسه با عملکرد فصلی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، معاملات آلومینیوم در وضعیت نامطلوبی آغاز شد اما همچنان منطبق با میانگین بلندمدت است.

بازار جهانی متعادل انگیزه‌ای برای معامله فلز خارج از محدوده‌های فعلی فراهم نمی‌کند و ما انتظار حرکت‌های افقی در آینده نزدیک را داریم.

به صورتی مشابه، بهای مس قبل از این که قیمت‌های بالاتر را رد کرده و به ۸,۵۶۶ دلار در هر تن کاهش یابد، به سطح ۸,۶۰۰ دلار در هر تن رسید.

 سرب و روی نیز شاهد توقف مومنتوم صعودی بودند و به ترتیب، با قیمت‌های ۲,۱۴۲ و ۲,۵۸۳.۵۰ دلار در هر تن معامله شدند.

نفت و فلزات گرانبها

طلا بخشی از زیان‌های دیروز خود را جبران کرد و بهای آن به ۲,۰۲۰.۸ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به ۲۲.۸۶ دلار در هر اونس افزایش یافت.

نفت نیز روند صعودی خود را ادامه داد، و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به بالاترین سطح در ۸ هفته گذشته رسید، و به ترتیب، با قیمت ۷۶.۲۷ و ۸۱.۲۴ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.