افزایش تولید و مصرف طلای چین در سال 2023

افزایش-تولید-و-مصرف-طلای-چین
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های صنعتی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که چین در سال ۲۰۲۳، ۳۷۵.۱۶ تن طلا تولید کرد که ۰.۸۴ درصد بیشتر از سال قبل است.

طبق داده‌های منتشر شده توسط انجمن طلا چین (CGA)، در سال ۲۰۲۳، مصرف طلا در چین ۱,۰۸۹.۶۹ تن بوده که ۸.۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به طور خاص، مصرف جواهرات طلا در بازار چین ۷.۹۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۷۰۶.۴۸ تن رسیده است، در حالی که مصرف شمش‌ها و سکه‌های طلا ۱۵.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و به ۲۹۹.۶ تن رسیده است.

داده‌های CGA نشان می‌دهد که مصرف طلا برای استفاده صنعتی و دیگر موارد ۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۸۳.۶۱ تن رسیده است.

طبق گزارش این انجمن، صندوق‌های قابل معامله بر پایه طلا (ETF) در بازار چین در سال ۲۰۲۳ رشد پایداری داشتند. دارایی‌های ETF‌های طلا در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۶۱.۴۷ تن بود که ۱۰.۰۴ تن یا ۱۹.۵۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره افزایش تولید و مصرف طلای چین در سال 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.