افزایش احساسات مصرف‌کننده ایالات متحده در آغاز سال 2024

آنچه در این مقاله میخوانید

احساسات مصرف‌کننده ایالات متحده در ژانویه نسبت به یک ماه قبل به بیشترین میزان از سال 2005 افزایش یافت زیرا کاهش تورم به تقویت دیدگاه‌ها در مورد اقتصاد و امور مالی خانوار کمک کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه، شاخص احساسات نهایی دانشگاه میشیگان برای این ماه 9.3 واحد از دسامبر به 79 افزایش یافت.

آمریکایی‌ها انتظار دارند قیمت‌ها در سال آینده با نرخ 2.9 درصد در مقایسه با 3.1 درصد در ماه قبل افزایش یابد. آنها شاهد افزایش 2.9 درصدی هزینه‌ها طی پنج تا 10 سال آینده هستند.

جوآن هسو، مدیر این نظرسنجی، در بیانیه ای گفت: پس از قضاوت در پاییز گذشته در مورد اینکه آیا کاهش نرخ تورم ادامه خواهد داشت یا خیر، مصرف‌کنندگان اکنون احساس می‌کنند که تورم به کاهش خود ادامه خواهد داد.

بیشترین سطح اطمینان از ژوئیه 2021 پتانسیل حفظ تقاضای خانوارها و حفظ اقتصاد در مسیر توسعه خود را دارد. در عین حال، کاهش انتظارات تورمی ممکن است به سیاستگذاران فدرال رزرو اطمینان دهد زیرا آنها در مورد زمان کاهش نرخ بهره فکر می‌کنند.

ارقام جداگانه اوایل روز جمعه حاکی از آن بود که بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ‌ها عجله نخواهند داشت. داده‌های وزارت کار نشان می‌دهد که کارفرمایان در ژانویه 353000 شغل ایجاد کردند که بیشترین میزان در یک سال بود و افزایش دستمزدها شتاب گرفت.

گزارش احساسات میشیگان نشان داد که شرایط خرید کالاهای بادوام در ژانویه به شدت افزایش یافته است. ادراک مصرف‌کنندگان از وضعیت مالی فعلی و چشم‌انداز آنها نیز از پایان سال 2023 افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره افزایش احساسات مصرف‌کننده ایالات متحده در آغاز سال 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.