ایستادگی السالوادور در موضع خود در مورد بیت کوین و سرپیچی از درخواست مجدد صندوق بین المللی پول برای حذف بیت کوین به عنوان پول قانونی

ایستادگی-السالوادور-در-موضع-خود-در-مورد-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود فراخوان‌های مکرر صندوق بین‌المللی پول برای کنار گذاشتن این رمز ارز به عنوان پول قانونی، السالوادور مجدداً بر تعهد خود برای پذیرش بیت کوین تاکید کرده است. معاون رئیس‌جمهور السالوادور تاکید کرده است که نه تنها قانون بیت کوین السالوادور حفظ خواهد شد، بلکه در این لحظه این رمز ارز نیز “از بیشترین اعتبار در تمام دنیا برخوردار است.

ایستادگی السالوادور در موضع خود در مورد بیت کوین

فلیکس اولوآ (Félix Ulloa)، معاون رئیس‌جمهور السالوادور، در مصاحبه‌ای با رویترز (Reuters) روز چهارشنبه گفت که حتی پس از آن که صندوق بین‌المللی پول (IMF) در طول مذاکرات برای وامی به ارزش یک میلیارد دلار مجدداً از این کشور خواست که این رمز ارز را به عنوان پول قانونی کنار بگذارد، بیت کوین در دوره دوم ریاست جمهوری نایب بوکله (Nayib Bukele) به عنوان پول قانونی در السالوادور باقی خواهد ماند. انتخابات عمومی در السالوادور در ۴ فوریه برای انتخاب رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و تمام ۶۰ نماینده مجلس قانونگذاری برگزار خواهد شد.

اولوآ تایید کرد که دولت السالوادور هیچ قصدی برای تغییر تصمیم خود که بیت کوین (BTC) را به عنوان پول قانونی اعلام کرد، ندارد. او خاطرنشان کرد که تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) فقط عزم آنها را تقویت کرده است. در سپتامبر ۲۰۲۱، السالوادور اولین کشور در جهان شد که بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان پول قانونی اعلام کرد. اولوآ گفت:

“نه تنها این قانون حفظ خواهد شد… در این لحظه، بیشترین اعتبار را در سراسر جهان دارد.”

او توضیح داد که اگر رئیس‌جمهور بوکله و حزب ایده‌های نو (New Ideas) او در انتخابات روز یکشنبه پیروزی قاطعی کسب کنند، دولت السالوادور به اجرای برنامه‌های خود برای راه‌اندازی اوراق قرضه پشتیبانی شده با بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد. علاوه بر این، اولوآ تایید کرد که ساخت شهر بیت کوین، پیشنهاد معاف از مالیات بهشت رمز ارزی رئیس‌جمهور بوکله در شرق السالوادور، همراه با صدور پاسپورت‌ها به سرمایه‌گذارانی که ۱ میلیون دلار در رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند، ادامه خواهد یافت.

صندوق بین‌المللی پول مجدداً از السالوادور خواست تا در مورد در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان پول قانونی بازبینی کند

پس از پایان مشاوره در مورد ماده IV هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول با السالوادور، صندوق گزارشی در تاریخ ۲۴ ژانویه (4 بهمن) منتشر کرد که در آن اظهار داشت مدیران IMF “بر اهمیت افزایش فراگیری مالی توافق داشتند و خاطرنشان کردند که وسایل پرداخت دیجیتال—مانند کیف پول الکترونیکی چیوو (Chivo)- می‌تواند این نقش را ایفا کند.”

با این حال، صندوق بین‌المللی پول (IMF) تاکید کرد که مدیران “بر نیاز به قانونگذاری و نظارت دقیق بر اکوسیستم جدید چیوو و بیت کوین تاکید کردند.” در این گزارش آمده است که آنها همچنین “بر ریسک‌های بزرگ مرتبط با استفاده از بیت کوین بر روی ثبات مالی، یکپارچگی مالی، و حفاظت از مصرف‌کننده، همچنین بدهی‌های احتمالی مالی مرتبط” تاکید داشتند. در این گزارش آمده است:

“آنها از مقامات خواستند تا با حذف وضعیت پول قانونی بیت کوین، دامنه قانون بیت کوین را تنگ‌تر کنند.”

در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که برخی از مدیران “نگرانی‌هایی را در مورد ریسک‌های مرتبط با صدور اوراق قرضه پشتیبانی شده با بیت کوین بیان کردند.”

صندوق بین‌المللی پول با صدور هشدارهایی در نوامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲ در مورد ریسک‌ها و هزینه‌های آن، همراه با گزارشی تفصیلی در فوریه ۲۰۲۳، به طور مکرر از السالوادور خواسته است تا در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان پول قانونی بازبینی کند. با وجود این هشدارها، السالوادور در تعهد خود به بیت کوین استوار مانده است.

نظر شما درباره تایید مجدد تعهد السالوادور به بیت کوین با وجود فراخوان‌های مکرر صندوق بین‌المللی پول برای کنار گذاشتن این رمزارز به عنوان پول قانونی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایستادگی السالوادور در موضع خود در مورد بیت کوین و سرپیچی از درخواست مجدد صندوق بین المللی پول برای حذف بیت کوین به عنوان پول قانونی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.