صادرات آهن اسفنجی در 10 ماه سال گذشته بیش از 109 درصد افزایش یافته است

صادرات-آهن-اسفنجی-در-10-ماه-سال-گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، اعلام کرد که صادرات آهن اسفنجی ایران طی ده ماهه اول سال شمسی جاری (۲۱ مارس ۲۰۲۳ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۰۹.۹ درصد افزایش یافته است.

آهن اسفنجی (DRI)، که به آهن احیای مستقیم نیز معروف است، از اکسایش-کاهش مستقیم سنگ آهن (به صورت آگلومره ( خشته )، گندله یا نرمه ها) به آهن توسط گاز احیایی یا کربن عنصری تولید شده از گاز طبیعی یا زغال سنگ تولید می‌شود. بسیاری از سنگ‌های معدنی برای احیای مستقیم مناسب هستند.

در حالی که ایران با تحریم‌های شدید آمریکا علیه اقتصاد خود مبارزه می‌کند و بخش‌های صنعتی و اقتصادی مختلف این کشور تحت تأثیر محدودیت‌ها و دشواری‌های ناشی از شرایط تحریم قرار گرفته‌اند، بخش معدن کشور به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و از این موانع عبور می‌کند.

در میان محصولات مختلف بخش معدن، آهن اسفنجی نمونه برجسته‌ای است، چون تولید این محصول در کشور بیش از پیش در حال افزایش است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (IMIDRO)، بزرگترین هلدینگ فلزات و معدن ایران، اعلام کرده است که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید آهن اسفنجی در ایران، ایجاد کارخانه‌های جدید آهن اسفنجی است و افزوده است که در سال‌های اخیر، با استراتژی جدید و با مشارکت بخش خصوصی، این سازمان توانسته است چندین پروژه برای تولید آهن اسفنجی راه‌اندازی کند.

همچنین، در جولای سال ۲۰۲۲، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گزارش داد که شرکت معادن و فلزات ایران (MME) اولین واحد تولید آهن اسفنجی با گاز در چین را با استفاده از فناوری کاهش مستقیم ایرانی (PERED) تأسیس کرده است.

نظر شما در مورد افزایش صادرات آهن اسفنجی از ایران به سایر کشورها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره صادرات آهن اسفنجی در 10 ماه سال گذشته بیش از 109 درصد افزایش یافته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.