فراتر از بیت کوین: مدیر عامل Ripple می‌گوید تایید ETFهای چندگانه رمزارز “حتمی” است – او از ایده ETFاسپات  XRP استقبال می‌کند

فراتر-از-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

بِرَد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple)، باور دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر توکن‌های رمزارزی به جز بیت کوین را تایید خواهد کرد. او تاکید کرد: “فکر می‌کنم اجتناب‌ناپذیر است که چندین ETF پیرامون توکن‌های مختلف وجود داشته باشد،” و افزود که ریپل (Ripple) از ETF مبتنی بر ایکس‌آرپی (XRP) استقبال خواهد کرد. این مدیر اجرایی تاکید کرد: “به نظر من، این امر بازارها را امن‌تر، و مستحکم‌تر می‌کند و بنابراین برای جامعه سرمایه‌گذاری خوب است”.

دیدگاه بِرَد گارلینگهاوس در مورد احتمال تایید ETF ایکس‌آرپی

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) در روز سه‌شنبه، در مورد احتمال تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر ایکس‌آرپی (XRP) و دیگر توکن‌های رمزارزی به جز بیت ‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بحث کرد.

در اظهار نظر در مورد احتمال تایید ETF‌های رمزارزی غیر بیت‌ کوینی توسط رگولاتور اوراق بهادار، گارلینگهاوس گفت:

“فکر می‌کنم کاملا منطقی است که ETF‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.”


با مقایسه با بازار سهام، مدیر اجرایی ریپل (Ripple) توضیح داد: “شما واقعاً نمی‌خواهید تنها با یک سهم یا یک شرکت سروکار داشته باشید. شما معمولاً تمایل دارید در مورد تنوع‌بخشی به ریسک فکر کنید.”

او اظهار داشت: “پس فکر می‌کنم ما شاهد ETF‌های [رمزارز] دیگری خواهیم بود. اما پیش‌بینی این که چه زمانی آنها را خواهیم دید، دشوار است.” او افزود که “واقعیت ناراحت‌کننده‌ای که ما در مورد ETF بیت‌کوین دیدیم، این است که تنها به دلیل این که دادگاه‌ها دست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و واقعاً دست گنسلر (Gensler)، رئیس آن، را به اجبار باز کردند،” که در نهایت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF‌های اسپات بیت‌کوین را تایید کرد. این مدیر اجرایی تاکید کرد: “به نظر من، این امر بازارها را امن‌تر و مستحکم‌تر می‌کند، و بنابراین این برای جامعه سرمایه‌گذاری خوب است.”

وقتی از او پرسیده شد که آیا از ETF ایکس‌آرپی (XRP) استقبال می‌کند، گارلینگهاوس پاسخ داد:

“ما قطعاً از آن استقبال خواهیم کرد و فکر می‌کنم اجتناب‌ناپذیر است که چندین ETF پیرامون توکن‌های مختلف وجود داشته باشد. فکر می‌کنم حتی شما ETF‌هایی را مشاهده خواهید کرد که احتمالاً پیرامون سبدهایی از توکن‌ها هستند.”

چندین شرکت قبلاً برای راه‌اندازی ETF‌های اسپات اتریوم (ETH) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اقدام کرده‌اند. استاندارد چارترد (Standard Chartered) ماه گذشته اعلام کرد که انتظار دارد رگولاتور اوراق بهادار در ماه مه، ETF اسپات اتریوم را تایید کند. با این حال، برخی به دلیل این که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به صراحت نظر خود را در مورد این که آیا اتر (ETH) یک اوراق بهادار است، بیان نکرده است، ابراز تردید کرده‌اند. رئیس این کمیسیون چندین بار گفته است که بیشتر توکن‌های رمزنگاری به جز بیت‌کوین، اوراق بهادار هستند.

در رابطه با رویکرد متمرکز بر اجرا برای قانون‌گذاری صنعت رمزارز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گارلینگهاوس گفت: “دیدگاه من این است که کمیسیون به طور مداوم شکست خورده است.” با اشاره به شکست‌های کمیسیون در پرونده‌های ریپل و گری‌اسکیل (Grayscale)، رئیس ریپل خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد که قاضی حاضر در پرونده کوین‌بیس (Coinbase) “در مورد برخی از استدلال‌های SEC بسیار شکاک است.”

گارلینگهاوس ابراز امیدواری کرد که زمانی که آژانس “یا متوجه شود که به طور مداوم در حال باختن است یا کنگره وارد شده و قانون‌ جدیدی بنویسد”، کمیسیون زمانی قانون‌گذاری از طریق اجرا را متوقف کند. با این حال، مدیرعامل ریپل خاطرنشان کرد: “این کار در سال انتخابات احتمالاً سخت خواهد بود. شاید امسال شاهد قانون‌گذاری در مورد استیبل کوین‌ها باشیم اما من امیدوارم و ما به لابی‌گری در واشنگتن ادامه خواهیم داد.”

فکر می‌کنید کمیسیون بورس و اوراق بهادار  ETF‌های اسپات مبتنی بر سایر رمزارزها، از جمله XRP را تایید خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فراتر از بیت کوین: مدیر عامل Ripple می‌گوید تایید ETFهای چندگانه رمزارز “حتمی” است – او از ایده ETFاسپات  XRP استقبال می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.