به لطف 2.9 میلیون دلار توکن‌های برند ترامپ، سبد رمزارزهای دونالد ترامپ به بالای 5 میلیون دلار رسید

سبد-رمزارزهای-دونالد-ترامپ-به-بالای-5-میلیون-دلار-رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

به تازگی، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور چهل و پنجم ایالات متحده، نسبت به بیت کوین (Bitcoin) موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده و اعلام داشته است که او می‌تواند با آن “به هر شکلی” زندگی کند. در همین حال، دارایی‌های ترامپ در دارایی‌های رمزنگاری شده شاهد افزایش قابل توجهی از نظر ارزش بوده است. بخش قابل توجهی از ثروت دیجیتالی او در حال حاضر در یک ارز دیجیتال به نام ترامپ (TRUMP) قرار دارد، که از سوی توسعه‌دهندگان پروژه رمزارزها به عنوان هدیه‌ای به رئیس جمهور سابق اهدا شده است، که شامل ۵۷۹,۲۸۱ توکن است.

موفقیت توکن همنام ترامپ به ثروت او در رمزارزها می‌افزاید

در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۵ اسفند ۱۴۰۲)، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، شاهد افزایش ارزش دارایی‌های دیجیتالی خود بوده است. با وجود بی‌میلی اولیه‌اش نسبت به بیت کوین، ترامپ با راه‌اندازی یک مجموعه توکن غیرقابل تعویض (NFT) وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد، که به سرعت به فروش رفت و نشان‌دهنده ورود او به حوزه رمزارزها شده بود.

در ادامه، او چندین مجموعه NFT را معرفی کرد و برنامه‌هایی برای ایجاد یک توکن مبتنی بر بیت کوین اوردینال (Bitcoin Ordinal) با نقش‌برداری‌هایی از سری “ماگشات ادیشن” (Mugshot Edition Series) خود را اعلام کرد. علاوه بر این، ترامپ از سود حاصل از فروش‌های اتریوم پس از ماجراجویی‌های NFT بهره‌برداری کرد. با وجود این معاملات، او همچنان ۳۴۰.۵۳۱ اتریوم را نگه داشته است که بر اساس داده‌های فعلی از آرکام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، بیش از ۱ میلیون دلار ارزش دارد.

همچنین، او ۳۶۸.۳۴۲ اتریوم بسته‌بندی‌شده (Wrapped Ether – WETH) دارد که معادل بیش از ۱ میلیون دلار ارزش در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ است. با این حال، بخش عمده‌ای از ثروت رمزارزهای ترامپ از سهم قابل توجه او در کوین‌های مگا (MAGA – TRUMP) ناشی می‌شود، که در مجموع شامل ۵۷۹,۲۸۱ TRUMP در اختیار او می‌شود. این موجودی، ترامپ را مالک ۲.۹۸ میلیون دلار در توکن‌های TRUMP می‌کند، که یک هدیه بزرگ از سوی توسعه‌دهندگان پروژه است.

trump_2024-02-24

در حال حاضر، توکن‌های TRUMP بین ۴.۷۵ تا ۵.۱۹ دلار در حال معامله هستند و در عصر یک شنبه، ساعت ۳:۰۰ به وقت شرقی، به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۵.۱۹ دلار رسیده‌اند. این اوج قیمت، نمایانگر افزایش شگفت‌انگیز ۴۴,۳۰۹ درصدی از پایین‌ترین رکورد توکن است که در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳، ۰.۰۱۱۳۶ دلار به ازای هر توکن بوده است. مجموع انتشار توکن‌های TRUMP با عرضه جاری در گردش ۴۶,۵۰۲,۵۱۵ عدد، محدود به ۴۷,۰۰۰,۰۰۰ عدد است.

توکن توسط تقریباً ۸,۲۳۳ کیف پول فردی نگهداری می‌شود و ۱۵۱,۸۵۳ بار انتقال یافته است. بزرگترین میزان TRUMP در اختیار Wormhole Token Bridge (ورم‌هول توکن بریج) قرار دارد و صد نگهدارنده برتر مگا (MAGA) به طور مشترک ۶۳.۷۶ درصد از عرضه موجود TRUMP را در اختیار دارند. بر اساس آخرین ارقام، ترامپ به عنوان پانزدهمین نگهدارنده بزرگ شناخته می‌شود. فراتر از دارایی‌های مگا (MAGA) خود، او همچنین ۹۵۰,۰۰۰ توکن BABYTRUMP را داراست که اکنون بیش از ۲۷۵,۰۰۰ دلار ارزش دارد.

بر اساس اطلاعات Arkham Intelligence (آرکهام اینتلیجنس)، ارزش کل دارایی‌های رمزنگاری شده ترامپ ۵.۳۸ میلیون دلار است. هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ تصمیم به فروش مجموعه قابل توجهی از توکن‌های مگا خود خواهد گرفت یا خیر. گزارش شده است که خانواده ترامپ در نظر گرفته است که اقدام قانونی علیه یک رمزارز به نام “Trumpcoin” (ترامپ‌کوین) به اتهام سوء استفاده از نام خانوادگی بدون اجازه آنها انجام دهد. در پاسخ، خالقان Trumpcoin به اتهامات واکنش نشان دادند.

در مورد افزایش ارزش توکن TRUMP و تاثیر آن بر ثروت رمزارزهای ترامپ، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی ممکن است آن را به عنوان نشانه‌ای از قدرت و نفوذ ترامپ در عرصه‌های جدید مانند رمزارزها ببینند، در حالی که دیگران ممکن است نگرانی‌هایی در مورد استفاده از نام و شهرت برای کسب منافع مالی بدون توجه به عواقب احتمالی داشته باشند. این که آیا رئیس‌جمهور چهل و پنجم در نهایت تصمیم به خرج کردن این منابع مالی خواهد گرفت یا خیر، موضوعی است که زمان مشخص خواهد کرد. اما این موضوع، بحث‌های مهمی در مورد نقش شخصیت‌های عمومی در بازارهای رمزارزها و تاثیر آن‌ها بر ادراک و ارزش این دارایی‌ها به وجود آورده است.

نظر شما در مورد افزایش ارزش توکن TRUMP و افزایش ثروت کریپتو ترامپ چیست؟ آیا فکر می کنید چهل و پنجمین رئیس جمهور در نهایت این بودجه را خرج خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره به لطف 2.9 میلیون دلار توکن‌های برند ترامپ، سبد رمزارزهای دونالد ترامپ به بالای 5 میلیون دلار رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.