کمک بخش خصوصی ایران و کره جنوبی به گسترش تجارت دوجانبه

کمک-بخش-خصوصی-ایران-و-کره-جنوبی-به-گسترش-تجارت-دوجانبه
آنچه در این مقاله میخوانید

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA)، تأکید کرده است که بخش‌های خصوصی ایران و کره جنوبی می‌توانند به افزایش روابط تجاری بین دو کشور کمک کنند.

پورتال ICCIMA گزارش داده است که حسن‌زاده در دیداری در تهران با کیم جون‌پیو (Kim Jun-pyo)، سفیر کره جنوبی در ایران، این مطلب را بیان کرد.

او بر لزوم ایجاد تسهیلات از سوی کره جنوبی در شرایط گرفتن ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی تأکید کرد.

حسن‌زاده گفت که اقتصاد کره با چهار برند، یعنی سامسونگ (Samsung)، ال‌جی (LG)، دوو (Daewoo) و هیوندای (Hyundai)، توانسته است جایگاه خود را در جامعه ایرانی تقویت کند.

او با اشاره به این که اِعمال تحریم‌های خودسرانه علیه تهران، روابط ایران با کره جنوبی را مختل می‌کند، با این حال تأکید کرد که بخش خصوصی ایران انتظار دارد بازیگران بخش خصوصی کشورهای دیگر با وجود فشار تحریم‌ها، مبادلات تجاری خود با ایران را ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که ایران در خدمات فنی و مهندسی، ساخت پالایشگاه‌ها، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، قطعات خودرو و داروسازی، پتانسیل‌های بالایی دارد و از تهران و سئول خواست تا بر این زمینه‌ها تمرکز کنند.

او حجم تجارت بین ایران و کره جنوبی را ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که به اعتقاد او بسیار پایین‌تر از پتانسیل‌های دو کشور است.

در همین حال، سفیر کره گفت که آینده روابط بین دو کشور امیدوارکننده است.

او گفت که هرچند شرکت‌های کره‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور نداشتند، اما او در این رویداد شرکت کرد و شاهد توانمندی‌های ملی ایرانی بود.

این سفیر اظهار داشت که به دلیل اِعمال حریم‌ها علیه تهران، شرکت‌های کره‌ای نمی‌توانند به راحتی در تجارت با ایران مشارکت کنند، اما تأکید کرد که افزایش سطح مبادلات ممکن است و باید مکانیزم‌های آن یافت شود.

دیدگاه خود را درباره کمک بخش خصوصی ایران و کره جنوبی به گسترش تجارت دوجانبه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.