با تضعیف قدرت دلار، قیمت نقره مومنتوم صعودی را حفظ می‌کند

قیمت-نقره-مومنتوم-صعودی-را-حفظ-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت نقره روز پنجشنبه افزایش یافت تا روند صعودی اخیر خود را ادامه دهد که نشان‌دهنده بازگشت از روند نزولی تجربه شده از اواسط تا اواخر ماه آوریل است. در زمان نگارش این مطلب، این فلز خاکستری با قیمت 28.33 دلار در هر اونس تروی معامله می‌شد و ۲.۷۵ درصد افزایش یافته بود. این روند بازتابی از حالت بازار فلزات گرانبها در روز پنجشنبه بود، به طوری که طلا نیز پس از دو روز کاهش متوالی، با ۰.۹۰ درصد افزایش در زمان انتشار این مطلب مواجه شد. پلاتین نیز با افزایش قیمت مشابهی روبرو شد که نشان‌دهنده احساس مثبت نسبت به دارایی‌های امن است. قیمت نقره این هفته حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، تمایل به فلزات گرانبها با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تقویت شده است. با وجود این که حماس با توافق آتش‌بس به میانجیگری مصر موافقت کرده است، به نظر می‌رسد اسرائیل و حماس هنوز فاصله زیادی با پایان دادن به جنگ هفت‌ماهه خود دارند. اسرائیل این توافق را رد کرده و اصرار دارد که به حمله زمینی در رفح ادامه خواهد داد.

پس از این که اقتصاد آمریکا یک مجموعه دیگر از داده‌های ضعیف را منتشر کرد، دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. ارقام مربوط به مطالبات اولیه بیکاری از ۲۰۹,۰۰۰ به ۲۳۱,۰۰۰ افزایش یافت و از رقم پیش‌بینی شده ۲۱۲,۰۰۰ فراتر رفت. علاوه بر این، قیمت نقره با کاهش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت شده است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله این هفته زیر ۴.۵۰۰ درصد متوقف شده است که جذابیت فلزات گرانبها را افزایش داده است. با نگاهی به آینده، به ویژه با توجه به فقدان داده‌های کلان اقتصادی در روز جمعه، جفت ارز XAUUSD احتمالاً در روند صعودی باقی خواهد ماند. با این حال، میشل دبلیو. بومن (Michelle W. Bowman)، عضو فدرال رزرو، قرار است روز جمعه سخنرانی کند که می‌تواند انگیزه تازه‌ای به این جفت ارز وارد کند.

تحلیل تکنیکال

XILVER-technical-analysis

مومنتوم قیمت نقره نشان‌دهنده کنترل خریداران با مشخص شدن نقظه پیوت در ۲۷.۹۴است. ادامه این مومنتوم احتمالاً سطح مقاومت در ۲۸.۲۲ را خواهد شکست و زمینه را برای رسیدن قیمت به ۲۸.۴۵ فراهم می‌کند. از سوی دیگر، حرکت به زیر ۲۷.۹۴ احتمالاً به نفع فروشندگان خواهد بود تا با اولین حمایت احتمالاً در سطح ۲۷.۶۷، کنترل را به دست بگیرند. ادامه آن مومنتوم احتمالاً سطح حمایت را خواهد شکست و به نفع فروشندگان قیمت را به ۲۷.۴۳ خواهد رساند.

دیدگاه خود را درباره با تضعیف قدرت دلار، قیمت نقره مومنتوم صعودی را حفظ می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.