گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-16-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام ایالات متحده امروز با افزایش ارزش معامله شدند، به طوری که شاخص‌های نزدک (Nasdaq) و اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) به بالاترین سطوح خود رسیدند.

داده‌های جدید منتشر شده در مورد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا برای ماه آوریل نشان داد که تورم مربوط به کل کالاها از ۳.۵ درصد به ۳.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته، در حالی که تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی از ۳.۸ درصد به ۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این تحول خوش‌بینی را تقویت می‌کند که فدرال رزرو (Fed) ممکن است در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.

علاوه بر این، داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی آمریکا برای ماه گذشته به طور غیرمنتظره‌ای ثابت بود، به طوری که افزایش قیمت‌های بنزین باعث شد هزینه‌های مصرف‌کننده از کالاهای دیگر منحرف شود که نشان‌دهنده کاهش اندکی در فعالیت مصرف‌کننده است.

در پی انتشار این گزارش‌ها، شاخص دلار کاهش یافت و زیر ۱۰۴.۵ معامله شد و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به ۴.۳۵ درصد رسید.

فلزات پایه

معاملات فلزات پایه در وضعیت مطلوبی آغاز شدند، به ویژه مس، که به دلیل تنگنای دیده شده در بورس کالای نیویورک (Comex) واکنش نشان داد. در روز گذشته، قرارداد ماه جولای به بالاترین قیمت روزانه ۵.۰۲ دلار به ازای هر پوند جهش داشت و قرارداد مربوط به بورس فلزات لندن (LME) با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شد.

این تمایل ممکن است قیمت‌های مس را در کوتاه‌مدت بالا نگه دارد. امروز، معاملات مس با افزایش قیمت آغاز شد تا به ۱۰,۴۰۰ دلار به ازای هر تن برسد، اما این سودها را در نیمه دوم روز از دست داد و قیمت آن به زیر سطح مقاومت قوی ۱۰,۲۶۰ دلار به ازای هر تن بازگشت.

به همین ترتیب، بهای آلومینیوم تقویت شد، اما نبود اشتیاق بالای سطح مقاومت ۲,۶۰۰ دلار به ازای هر تن باعث شد قیمت‌ها به زیر این سطح بازگردند و تثبیت شوند. قیمت سرب و روی همچنان بالا باقی ماندند.

نفت و فلزات گرانبها

کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری به افزایش قیمت‌های فلزات گرانبها کمک کرد، به طوری که قیمت طلا به نزدیکی سطح بالای بی‌سابقه ۲,۳۸۰ دلار به ازای هر اونس رسید و قیمت نقره به ۲۹.۳۵ دلار به ازای هر اونس صعود کرد.

با این حال، قیمت‌های نفت کاهش یافت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت برنت (Brent)، به ترتیب، با قیمت ۷۸ دلار و ۸۲.۴ دلار به ازای هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.