تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 19 می 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-پوند-دلار-آمریکا-GBP-USD
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده کاهش تورم را نشان می‌دهد.
  • داده‌های مربوط به اشتغال از بریتانیا کاهش قابل توجهی در مطالبات بیکاری را نشان می‌دهد.
  • هفته آینده، بریتانیا گزارش مهم مربوط به تورم خود را منتشر خواهد کرد.

همچنان که کاهش تورم آمریکا انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را افزایش می‌دهد و بر دلار تأثیر می‌گذارد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا نشان می‌دهد که احتمال بیشتری وجود دارد که این جفت ارز روندی صعودی را طی کند.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

همچنان که انتشار داده‌های اقتصادی از آمریکا باعث کاهش ارزش دلار شدند، جفت ارز پوند /دلار آمریکا (GBP/USD) هفته را با روند صعودی چشمگیری به پایان رساند. در همین زمان، انتشار داده‌ها از بریتانیا پوند را تقویت کردند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا عامل اصلی در طول هفته بود که کاهش تورم را نشان داد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران اطمینان پیدا کردند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ‌ها را کاهش خواهد داد.

در همین حال، داده‌های مربوط به اشتغال از بریتانیا کاهش قابل توجهی در مطالبات بیکاری را نشان دادند که نشان‌دهنده کمبود نیرو در بازار کار است که می‌تواند بانک انگلستان (BoE) را از کاهش نرخ‌ها در زمانی نزدیک منصرف کند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، بریتانیا گزارش مهم مربوط به تورم خود را منتشر می‌کند. همزمان، سرمایه‌گذاران بر داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی و شاخص مدیران خرید (PMI) تولید تمرکز خواهند کرد. در همین حال، آمریکا صورتجلسه جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و داده‌ها در مورد سفارشات کالاهای بادوام را منتشر خواهد کرد.

گزارش مربوط به تورم بریتانیا به طور قابل توجهی چشم‌انداز برای کاهش نرخ‌های بانک انگلستان (BoE) را شکل خواهد داد. در حال حاضر، بازارها ۵۵ درصد احتمال را برای کاهش نرخ‌ها توسط بانک انگلستان در ماه ژوئن در نظر می‌گیرند. روز سه‌شنبه، هیو پیل (Huw Pill)، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان،گفت که این بانک مرکزی ممکن است آماده کاهش نرخ‌ها در تابستان باشد. با این حال، کمبود نیرو در بازار کار همچنان وجود دارد. اگر تورم همچنان بالا بماند، این چشم‌انداز ممکن است به طور قابل توجهی تغییر کند.

در همین حال، صورتجلسه مربوط به کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) نشان خواهد داد که چه چیزی باعث شد سیاست‌گذاران تصمیم به حفظ کردن نرخ‌ها بگیرند. این صورتجلسه ممکن است نشانه‌هایی را نیز در مورد آن چه که فدرال رزرو انجام خواهد داد، ارائه دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: گاوها سطح مقاومت 1.2802 را هدف قرار داده‌اند

GBPUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، جهت‌گیری روند جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از نزولی به صعودی تغییر کرده است. همزمان، قیمت دوباره به محدوده ۱.۲۵۵۱ تا ۱.۲۸۰۲ بازگشته است. روند نزولی قبلی متوقف و در سطح ۱.۲۳۰۰ معکوس شد. در اینجا، قیمت با شکل دادن الگوی کندل ستاره صبحگاهی، به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) و سطح کلیدی ۱.۲۵۵۱ افزایش یافت.

علاوه بر این، زمانی که قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) افزایش یافت، به عقب برگشت تا قبل از این که به سطح جدید بالاتری برسد، آن را به عنوان سطح حمایت آزمایش کند. این روند تأیید کرد که گاوها آماده هستند تا کنترل بازار را به دست بگیرند. در حال حاضر، مسیر برای رسیدن مجدد پوند به سطح مقاومت ۱.۲۸۰۲ باز است. افزایش به بالاتر از این سطح، روند صعودی را بیشتر تقویت خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 19 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.