پذیرش نهادی بیت کوین اکنون در حال انجام است

skybridge-bitcoin-institutional-adoption
آنچه در این مقاله میخوانید

آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری اسکای‌بریج کپیتال (Skybridge Capital)، معتقد است که پذیرش بیت کوین توسط نهادهای بزرگ هم‌اکنون در حال رخ دادن است. او با اشاره به تحولات اخیر مانند سرمایه‌گذاری هیئت سرمایه‌گذاری ایالت ویسکانسین (State of Wisconsin Investment Board) در صندوق مبادله‌ای بیت کوین اسپات بلک‌راک (Blackrock’s spot bitcoin exchange-traded fund) پیش‌بینی می‌کند که سایر صندوق‌های بازنشستگی اقدامات مشابهی انجام خواهند داد. او توضیح داد: “بیت کوین اکنون مجوز قانونی را دارد و فکر می‌کنم این گامی در جهت محدود کردن نرخ برای بسیاری از این نهادهای با مقیاس بزرگ بود.

“فکر می‌کنم هنوز در اوایل مسیر بیت کوین هستیم”

آنتونی اسکاراموچی، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اسکای‌بریج کپیتال (Skybridge Capital)، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) هفته گذشته، در مورد پذیرش نهادی بیت کوین صحبت کرد. او با تأکید بر ادغام جاری و تسریع‌شده بیت کوین (BTC) توسط نهادهای بزرگ، گفت:

“من فکر می‌کنم پذیرش نهادی اکنون در حال اتفاق افتادن است.”

او به افشای اخیر توسط هیئت سرمایه‌گذاری ایالت ویسکانسین (State of Wisconsin Investment Board) در مورد مالکیت سهام خود از صندوق مبادله‌ای اسپات بیت کوین بلک‌راک (Blackrock’s spot bitcoin exchange-traded fund)، صندوق بیت کوین ایشیرز (Ishares Bitcoin Trust) (IBIT)، اشاره کرد. اسکاراموچی اظهار داشت: “ایالت ویسکانسین اعلام کرد. ما انتظار داریم که سایر صندوق‌های بازنشستگی اعلام کنند. و البته، بیت کوین اکنون مجوز قانونی را دارد و فکر می‌کنم این گامی در جهت محدود کردن نرخ برای بسیاری از این نهادهای با مقیاس بزرگ بود”.

بنیان‌گذار اسکای‌بریج کپیتال تأکید کرد: “فقط به خاطر داشته باشید که اگر بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت ندارید، احتمالاً در پوزیشن کوتاه بیت کوین قرار دارید، به این معنا که اگر شما باور دارید که این بخشی از یک استراتژی تخصیص دارایی تاکتیکی بلندمدت برای سرمایه‌گذاران نهادی خواهد بود، در نهایت باید بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید.” او افزود: “بنابراین، بسیاری از نهادهای هوشمند می‌گویند ‘بیایید قبل از این که بخشی از یک شاخص تخصیص دارایی تاکتیکی کلی شود، بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم’ و من فکر می‌کنم این اکنون شروع به اتفاق افتادن است و این برای بیت کوین بسیار خوب است.”

اسکاراموچی همچنین افزود: “فکر می‌کنم مهم برای مردم این است که روی بیت کوین تحقیق کنند، چون وقتی روی بیت کوین تحقیق می‌کنید، به سمت بیت کوین می‌روید. من افراد کمی را می‌شناسم که تحقیق کرده‌اند، می‌دانید، صدها ساعت برای درک بیت کوین، نه فقط خواندن وایت پیپر، بلکه واقعاً درک تاریخ پول و تمام صندوق‌های مختلفی که بیت کوین تأیید می‌کند.”

او سپس از زمانی که اسکای‌بریج اولین بار سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین را اعلام کرد، نام برد. اسکاراموچی اظهار داشت: “بسیاری از نهادها و مؤسسات مالی از آن خوششان نیامد. آن‌ها از موقعیت خوششان نیامد. چهار سال بعد است. اکنون، همین مؤسسات مالی هستند که موقعیت را می‌پذیرند و بر روی ETF سرمایه‌گذاری می‌کنند یا حداقل اجازه می‌دهند که مشاوران مالی خود ETF را توصیه کنند. و بنابراین، گاهی اوقات وقتی زودتر از زمان هستید، زیاد آسیب می‌بینید”. با این حال، او تأکید کرد:

“فکر می‌کنم در مورد بیت کوین، زودتر از زمان بودن پاداش دارد و فکر می‌کنم هنوز در اوایل مسیر بیت کوین هستیم.”

نظر شما در مورد پذیرش نهادی بیت کوین که توسط آنتونی اسکاراموچی مطرح شد، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پذیرش نهادی بیت کوین اکنون در حال انجام است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.