بانک مرکزی هند به سرمایه‌گذاران خُرد در مورد عدم مسئولیت‌پذیری و ثبات کریپتو هشدار داد

بانک-مرکزی-هند-به-سرمایه‌گذاران-خُرد-در-مورد-عدم-مسئولیت‌پذیری-و-ثبات-کریپو-هشدار-داد
آنچه در این مقاله میخوانید

بیانیه رسمی ماه می سال ۲۰۲۴ بانک مرکزی هند (RBI) به سرمایه‌گذاران خرد هشدار می‌دهد که “اکوسیستم رمز ارز فاقد مسئولیت‌پذیری و ثبات است و دارای ابهامات زیادی در زمینه رگولاتوری است.” بانک مرکزی هندی همچنین هشدار داد که برخی از سیستم‌های رمز ارز ممکن است “بدون تدابیر ایمنی به بحران گرفتار شوند.

هشدارهای مطرح‌شده در بیانیه رسمیبانک مرکزی هند در مورد رمزارزها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

بانک مرکزی هند (RBI)، روز سه‌شنبه بیانیه رسمی ماهانه خود برای ماه می سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد. این بیانیه رسمی تأثیر قابل توجه و خطرات ذاتی مالی امور مالی غیرمتمرکز (decentralized finance) و رمز ارزها در سیستم مالی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

در این بیانیه رسمی آمده است:

“یافته‌های ما نشان می‌دهد که علاقه به رمز ارزها بیشتر بر اثر انگیزه‌های سوداگرانه ایجاد می‌شود تا این که به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت در معاملات اقتصادی واقعی باشد. از آنجا که اکوسیستم رمز ارز فاقد مسئولیت‌پذیری و ثبات است و دارای ابهامات زیادی در زمینه رگولاتوری است، سرمایه‌گذاران خرد باید بیشتر مراقب باشند.”

در ادامه این بیانیه رسمی آمده است:

“ممکن است برخی از رمز ارزها با پشتوانه‌های زیرین پشتیبانی شوند؛ با این حال، اگر پشتوانه زیرین خود آن یک دارایی دیجیتال ناپایدار بدون شفافیت و پشتیبانی بانک مرکزی باشد، سیستم رمز ارز بدون تدابیر ایمنی مستعد بحران است.”

این بیانیه رسمی شامل اظهاراتی از شاکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند، است که واژه‌های «رمز ارز» و «رمز ارز خصوصی» را “روشی مدرن برای توصیف فعالیتی که در غیر این صورت ۱۰۰ درصد سوداگرانه است” توصیف می‌کند.

در حال حاضر، هند فاقد چارچوب نظارتی مشخصی برای رمز ارزها است. در سال ۲۰۲۱، پیش‌نویس لایحه‌ای با هدف نظارت بر دارایی‌های دیجیتال توسط یک مجمع دولتی پیشنهاد شد، اما هنوز در انتظار تصویب باقی مانده است. اخیراً سازمان بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) پیشنهادهای رگولاتوری و نظارتی خود برای دارایی‌های رمز ارز را به یک کمیته مشورتی دولتی ارائه داده است که پیشنهاد می‌کند نهادهای نظارتی مختلف جنبه‌های مشخصی از معاملات رمز ارز را مدیریت کنند. همزمان، بانک مرکزی هند (RBI) نگرانی‌های خود را بیان کرده است، که خطرات کلان‌اقتصادی مرتبط با رمز ارزها، به ویژه در مورد فرار مالیاتی و ثبات مالی را مطرح می‌کند.

واحد اطلاعات مالی هند (FIU-IND) نظارت بر ۴۷ نهاد رمز ارز را بر عهده دارد و به طور رسمی بایننس (Binance) و کوکوین (Kucoin) را به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجاز معرفی کرده است. علاوه بر این، وزیر دارایی هند انتظار دارد که چارچوب نظارتی جامعی برای رمز ارزها از مذاکرات گروه ۲۰ (G20) حاصل شود.

نظر شما در مورد هشدارهای بانک مرکزی هند (RBI) در مورد خطرات کریپتو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی هند به سرمایه‌گذاران خُرد در مورد عدم مسئولیت‌پذیری و ثبات کریپتو هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.