گزارش روزانه بازار فارکس، 7 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-7-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • امروز، در آستانه انتشار آمار مربوط به مشاغل ایالات متحده، ارزش سهام آسیایی کاهش یافت.
  • بانک مرکزی اروپا (ECB) دیروز نرخ بهره خود را 25 واحد کاهش داد.
  • پس از توییت یکی از رهبران مورنا در مورد اصلاحات قانون اساسی، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ پزوی مکزیک (USD/MXN) افزایش یافت.

اخبار بازار

  • در حالی که پیش از انتشار داده‌های شغلی آمریکا که در اواخر امروز منتشر می‌شوند، قراردادهای آتی آمریکا در وضعیت متفاوتی نسبت به هم قرار داشتند، سهام آسیایی در طول شب با کاهش معامله شدند. فعالان بازار انتظار دارند افزایش کوچکی در تعداد مشاغل غیرکشاورزی نسبت به ماه گذشته، یعنی به ۱۸۰ هزار نفر، را شاهد باشیم. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار افزایش قوی‌تری تا ۲۲۰ هزار نفر را دارد. انتشار یک رقم ضعیف مربوط به مشاغال غیرکشاورزی (NFP) ممکن است منجر به کاهش گسترده‌تر ارزش دلار آمریکا شود و باعث شود که فعالان بازار کاهش‌های بیشتری در نرخ‌های فدرال رزرو برای امسال را در نظر بگیرد؛ در حال حاضر، فعالان بازار تنها یک کاهش ۲۵ واحدی را در ماه نوامبر انتظار دارند. (بلومبرگ)
  • دیروز، بانک مرکزی اروپا (ECB) مطابق با سیاست تسهیلی خود عمل کرد و تمام نرخ‌های سیاستی خود را ۲۵ واحد کاهش داد. با این حال، رویکردهای رسمی مقامات این بانک در مورد مسیر آینده محتاطانه و غیرقطعی بود. رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که نمی‌داند چه مدت طول خواهد کشید تا اقدام بعدی سیاستی انجام شود، در حالی که بر این نکته تأکید کرد که ممکن است در مسیر ناهمواری‌های غیرمنتظره‌ای قرار داشته باشد، به گونه‌ای که تصمیم‌گیری‌ها همچنان وابسته به داده‌ها باقی خواهد ماند.
  • در کل، فعالان بازار جلسه و اظهارات لاگارد (Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، بعد از آن را کمی جناحی تلقی کرد و به همین دلیل، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا ۰.۲۵ درصد افزایش یافت. (تحقیقات بارکلیز)
  • در بازارهای نوظهور، پزوی مکزیک به توییت ایگناسیو میر (Ignacio Mier)، رهبر فعلی مورنا (Morena) در مجلس سفلی، که اعلام کرد آن‌ها آماده بحث در مورد ۱۸ طرح بزرگ اصلاح قانون اساسی هستند، واکنش نشان داد. این امر منجر به کاهش ارزش دارایی‌های مکزیک، به ویژه پزوی مکزیک، شد که بلافاصله، با حدود ۵۰ سنت کاهش، به ۱۸.۰۰ پزو در برابر هر دلار آمریکا رسید. از نظر تیم تحقیقات بارکلیز، این تغییر بیش از حد بود و انتظار می‌رود بسیاری از این تحرکات در روزهای آینده معکوس شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 7 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.