گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، معاملات سهام آمریکا با کاهش ارزش آغاز شد و از رکوردهای بالایی که دیروز به دست آمده بود، کاسته شد. داده‌های اقتصادی اخیر که نشان‌دهنده استقامت مداوم در اقتصاد آمریکا است، شک و تردیدها را در مورد احتمال سه بار کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، آن چنان که قبلاً انتظار می‌رفت، افزایش داده است.

انتظار می‌رود که جلسه دو روزه سیاست‌گذاری فدرال رزرو با عدم تغییر هزینه‌های قرض‌گیری به پایان برسد.

این هفته، سرمایه‌گذاران به دقت در جستجوی هرگونه نشانه‌ای از زمان شروع کاهش‌های نرخ بهره خواهند بود، که ماه‌های سپتامبر و نوامبر دوره‌های کلیدی مورد توجه هستند.

بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری عمدتاً ثابت باقی مانده و به ۴.۴۵ درصد رسیده است، در حالی که شاخص دلار به ۱۰۵.۵ افزایش یافته است.

امروز، بازار فلزات پایه شاهد روند نزولی اندکی بود، که نشان‌دهنده این است که شاید مومنتوم نزولی در حال از دست دادن شتاب خود باشد. قابل توجه است که قیمت مس پس از کاهش مختصری به زیر نشانه ۹,۷۴۵ دلار به ازای هر تن، دوباره افزایش یافت.

به همین ترتیب، نیکل و روی نیز جایگاه خود را حفظ کردند و بالاتر از پایین‌ترین سطوح در روز قبل خود، به ترتیب، با قیمت‌های ۱۷,۹۰۰ دلار به ازای هر تن و ۲,۷۷۲ دلار به ازای هر تن معامله شدند.

در پی پایین آمدن قیمت مس، بهای آلومینیوم، به خصوص پس از آن که هفته گذشته نتوانست از آستانه ۲,۶۰۰ دلار به ازای هر تن عبور کند، با کاهشی نسبی مواجه شد.

از سوی دیگر، سرب استثنا بود چون روند نزولی خود را ادامه داد، که ما معتقدیم به دلیل ارزش‌گذاری بیش از حد آن بالای سطح ۲,۲۵۰ دلار به ازای هر تن از نظر فاندامنتال است.

قیمت طلا امروز افزایش یافت و به ۲,۳۱۵ دلار به ازای هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به ۲۹.۱۸ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

قیمت‌های نفت نسبتاً پایدار باقی ماندند، و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۷۷.۴ دلار و ۸۱.۴ دلار به ازای هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 12 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.