داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که علاقه به ارز دیجیتال بانک مرکزی طی پنج سال به طور پیوسته افزایش یافته است

داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که علاقه به ارز دیجیتال بانک مرکزی طی پنج سال به طور پیوسته افزایش یافته است
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های Google Trends نشان می‌دهند که علاقه به جستجو برای CBDC، که مخفف عبارت ارز دیجیتال بانک مرکزی است، در پنج سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش است. این اصطلاح از ماه آگوست ۲۰۲۲، امتیازی بالاتر از ۲۰ در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ داشته است، که در آن ۱۰۰ نشان‌دهنده بیشترین میزان علاقه است.

جستجو برای CBDC‌ها به طور مداوم در حال رشد است؛ جستجو بیشتر در مناطقی شامل کره جنوبی و جامائیکا انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر، ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی (CBDCها) به یک موضوع مهم در بحث‌های مربوط به امور مالی مدرن و اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند. به طور اساسی، یک CBDC نسخه دیجیتالی از پول رایج یک کشور است که توسط بانک مرکزی مدیریت و صادر می‌شود و تراکنش‌های دیجیتالی را تسهیل می‌کند. علاقه به CBDCها با مطرح شدن هم بحث‌های مثبت و هم منفی در این موضوع افزایش یافته است.

Google Trends به یک اصطلاح امتیازی بین ۱ تا ۱۰۰ می‌دهد تا علاقه به جستجوی آن اصطلاح را نسبت به بیشترین محبوبیت آن در یک دوره و مکان خاص نشان دهد. امتیاز ۱۰۰ نشان‌دهنده بیشترین محبوبیت است، در حالی که امتیازهای پایین‌تر نشان‌دهنده علاقه کمتر است. از تاریخ ۴ تا ۱۰ دسامبر  ۲۰۲۲ (13 تا 19 آذر 1401)، جستجوی اصطلاح «CBDC» امتیاز ۷۴ را کسب کرد.

آمار پنج ساله Google Trends برای عبارت "CBDC" ثبت شده در 15 ژوئن 2024
آمار پنج ساله Google Trends برای عبارت “CBDC” ثبت شده در 15 ژوئن 2024

بین 19 تا 25 مارس سال 2023 (28 اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۲)، “CBDC” به بالاترین امتیاز ۱۰۰ رسید. بالاترین امتیاز قبلی ۶۴ در تیر ۱۴۰۲ بود، و پس از آن علاقه کاهش یافت. طی ۹۰ روز گذشته، Google Trends نشان می‌دهد که اصطلاح “CBDC” در ۸ فروردین ۱۴۰۳ امتیاز ۱۰۰ و در ۲ خرداد همان سال امتیاز ۷۹ را به دست آورده است. بیشتر امتیازهای نمودار ۹۰ روزه بین ۲۰ تا ۵۰ متغیر است.

آمار 90 روزه Google Trends برای عبارت "CBDC" ثبت شده در 15 ژوئن 2024
آمار 90 روزه Google Trends برای عبارت “CBDC” ثبت شده در 15 ژوئن 2024

در طول پنج سال، کره جنوبی به عنوان محبوب‌ترین منطقه برای جستجوهای “CBDC” شناخته شده است، و پس از آن جامائیکا قرار دارد. هنگ کنگ، سنگاپور و چین نیز در بین پنج مکان برتر قرار گرفته‌اند. موضوعات و پرسش‌های مرتبط شامل “بانک مرکزی هند”، “استیبل ‌کوین”، “انجمن اقتصادی جهانی”، “RBI” و “کشورهای CBDC” می‌شوند.

تا مارس ۱۴۰۳، بیش از ۱۳۰ کشور در حال تحقیق روی CBDCها بودند، که سه کشور آنها را راه‌اندازی کرده و ۳۶ کشور برنامه‌های آزمایشی مربوط به آن را اجرا می‌کنند. همان طور که توسط Google Trends نشان داده شده، افزایش علاقه به CBDCها حرکت مهمی به سمت یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال در اقتصادهای جهانی را نشان می‌دهد. این روند نه تنها علاقه بیشتری را در بین عموم مردم نشان می‌دهد، بلکه تعهد قوی‌تری از سوی سیاست‌گذاران برای بررسی و احتمالاً پذیرش این نوع از ارزهای دیجیتال را نیز منعکس می‌کند.

نظر شما در مورد علاقه به CBDC در پنج سال گذشته چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که علاقه به ارز دیجیتال بانک مرکزی طی پنج سال به طور پیوسته افزایش یافته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.