گزارش روزانه بازار فارکس، 17 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 17 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از یک هفته انتشار داده‌های متعدد از هفته گذشته در ایالات متحده، ارزش سهام آسیایی در طول شب سقوط کردند.
  • بانک خلق چین تسهیلات وام دهی متوسط ​​خود را بدون تغییر نگه داشت در حالی که داده‌های مربوط به تولید صنعتی کمتر از حد انتظار رشد کرد.
  • در جاهای دیگر، فعالان بازار همچنان بر انتخابات پارلمانی فرانسه در ماه آینده متمرکز هستند.

اخبار بازار

  • پس از یک هفته که در آن بازار در جستجوی جهت حرکت دلار آمریکا بود، ارزش سهام آسیایی شب گذشته کاهش یافت. در ابتدا، پس از انتشار گزارش ضعیف مربوطبه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، شاخص دلار آمریکا کاهش یافت، اما بعد از جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در همان روز که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، دوباره افزایش یافت. این هفته توجه‌ فعالان بازار به داده‌های انگلیس معطوف خواهد شد که داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آن در روز چهارشنبه و تصمیم بانک انگلیس در مورد نرخ بهره در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد؛ هم فعالان بازار و هم تیم تحقیقات بارکلیز به طور گسترده انتظار دارند که کمیته در آستانه انتخابات عمومی پیش رو، نرخ‌ها را ثابت نگه دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • بانک مرکزی چین (PBOC) نرخ تسهیلات اعتباری میان‌مدت یک ساله خود را بدون تغییر در ۲.۵ درصد نگه داشته و همچنین تزریق نقدینگی خالص را برای چهارمین ماه متوالی بدون تغییر نگه داشته است که این امر کاملاً مطابق با انتظارات فعالان بازار بود. از سوی دیگر، داده‌های تولید صنعتی کمتر از انتظارات بازار با رشد ۵.۶ درصد در مقابل اتفاق نظر ۶.۲ درصد رشد کرد در حالی که شاخص خرده‌فروشی بسیار بالاتر از حد انتظارات، با ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته در مقابل اتفاق نظر ۳ درصد منتشر شد.
  • این دوره از انتشار داده‌های اقتصادی چین نشانه‌هایی از بهبود، به‌ ویژه در بخش مصرف‌کننده را نشان می‌دهد، در حالی که همچنان کاهش مداوم در بخش مسکن و تولید را نشان می‌دهد، بخشی که دولت چین در چند سال گذشته برای حمایت از آن تلاش کرده است. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، فعالان بازارها همچنان بر انتخابات پارلمانی فرانسه که ماه آینده برگزار خواهد شد تمرکز دارند، که انتظار می‌رود حزب ماکرون (Macron) اکثریت خود را به حزب رالی ملی به رهبری مارین لو پن (Marine Le Pen) واگذار کند. لو پن گفته است که اگر در انتخابات پیروز شود، تلاشی برای برکناری رئیس‌جمهور ماکرون نخواهد کرد تا به جذب سرمایه‌گذاران کمک کند. (بلومبرگ)
  • فعالان بازارها به اعلام انتخابات در فرانسه به صورتی بسیار منفی واکنش نشان داده‌اند، به طوری که ارزش سهام بانک‌های فرانسوی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است در حالی که اسپرد‌های اعتباری سوابق تبادل (CDS) بین فرانسه و آلمان از ۲۵ واحد به ۷۵ واحد افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 17 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.