حمایت بانک مرکزی چین از یوان

حمایت باتک مرکزی چین از یوان
آنچه در این مقاله میخوانید

حمایت چین از یوان در روز جمعه نشان‌دهنده تمایل این کشور برای مدیریت کاهش آن بود، زیرا قدرت گسترده دلار، این ارز را نزدیک به منطقه ممنوعه سیاست‌گذاری کرد.

بانک خلق چین نرخ مرجع روزانه خود را برای ارز مدیریت شده 7.1196 در هر دلار تعیین کرد. در حالی که این سطح کمی ضعیف‌تر از روز پنجشنبه بود.

بانک‌های دولتی چین نیز حمایت از این ارز را افزایش دادند. به گفته معامله‌گرانی که خواستند نامشان فاش نشود، زمانی که یوان به حدود 7.2605 کاهش یافت، در بازار خشکی دلار فروختند.

یوآن به پایین‌ترین حد خود از نوامبر رسیده است و در بحبوحه قدرت گسترده دلار و بدبینی نسبت به چشم‌انداز اقتصاد چین، به انتهای باند تجاری خود نزدیک شده است. در حالی که پکن اجازه داده است که ارزش پول به تدریج کاهش یابد، از ایجاد یک چرخه معیوب از خروج سرمایه و زیان بیشتر محتاط است و ثبات را به جای کاهش سریع ترجیح می‌دهد.

Le Xia، اقتصاددان در BBVA گفت: PBOC در تلاش است تا قدرت قیمت‌گذاری را در دستان خود نگه دارد. PBOC روند کلی تضعیف یوان را هموار می‌کند و بازارها را از شرط‌بندی علیه آن باز می‌دارد. وی گفت: رهنمودهای بانک مرکزی با هدف جلوگیری از ضعف یک طرفه است.

اقدامات PBOC در بحبوحه تقویت گسترده دلار انجام می‌شود که شاخص بلومبرگ از ارز ایالات متحده به بالاترین حد خود در سال جاری نزدیک شده است که ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر فدرال رزرو است.

ضعف یوان نشانه بدتر شدن احساسات نسبت به دومین اقتصاد بزرگ جهان است، که همچنین شاهد افزایش بازار اوراق قرضه است زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های با بازدهی بالا هستند. در میان داده‌های اقتصادی مختلط و انتظارات برای محرک‌های بیشتر، بازدهی معیار به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

پان گونگ‌شنگ، فرماندار PBOC روز چهارشنبه گفت که حرکت دلار در حال تضعیف است و این به پایدار ماندن یوان و گسترش فضا برای سیاست پولی چین کمک می‌کند.

فیونا لیم، استراتژیست ارشد ارز در Malayan Banking Bhd، گفت: PBOC در حال ارسال سیگنالی است مبنی بر اینکه آنها می‌خواهند به کنترل قوی خود بر یوان ادامه دهند و از کاهش شدیدتر یا فشار سوداگرانه در برابر یوان جلوگیری کنند.

این اصلاح زمانی صورت گرفت که معامله‌گران ارز گزارشی از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده را بررسی کردند که چین را در فهرست نظارتی خود برای رویه‌های مبادلات خارجی نگه داشت و ژاپن را اضافه کرد. این سازمان مجدداً خواستار شفافیت بیشتر در نحوه اجرای سیاست نرخ ارز پکن شد و مازاد تجاری خود با ایالات متحده را مشخص کرد.

لیم گفت: محافظت از تضعیف بیش از حد یوان ممکن است خطر خشم مقامات آمریکایی را کاهش دهد، به ویژه در زمانی که صادرات چین در حال بهبود است. با این حال، دفاع از یوان همچنین مستلزم مداخله FX است که از قضا معیاری برای برچسب دستکاری ارز است.

 

دیدگاه خود را درباره حمایت بانک مرکزی چین از یوان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.