گزارش روزانه بازار فارکس، 27 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 27 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • همچنان که فعالان بازار تمرکز خود را به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) تغییر داد و معاملات نقدی بالای 160 بود، ارزش سهام آسیایی در طول شب سقوط کردند.
  • انتظار می‌رود که Riksbank در جلسه امروز خود نرخ‌های بهره خود را بدون تغییر حفظ کند.
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی چک در نشست امروز خود، نرخ بهره خود را 25 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی در طول شب سقوط کرد در حالی که ارزش قراردادهای آتی سهام ایالات متحده کمی افزایش یافتند و نرخ برابری دلار آمریکا به ین ژاپن بالاتر از سطح کلیدی ۱۶۰ باقی ماند. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که تمرکز بازار به طور فزاینده‌ای به سمت رویکرد احتمالی مداخله از سوی دولت و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) تغییر کند، به ویژه با توجه به اظهارات دیروز کاندا که اعلام کرد بازارها را با درجه بالایی از فوریت تحت نظر دارند و در صورت لزوم اقدام خواهند کرد و این حرکات را “سریع” و “یک طرفه” خواند. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی افزایش یافت و در طول شب به دلیل تقاضای شرکت‌ها در پایان ماه برای دلار، ارزش دلار آمریکا به طور کلی تقویت شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • ریکس‌بانک (Riksbank)، بانک مرکزی سوئد، امروز در ساعت ۸:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) جلسه سیاست‌گذاری خود را برگزار می‌کند و تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که نرخ کلیدی خود را در ۳.۷۵ درصد نگه دارد، در حالی که همچنین انتظار دارد به راهنمایی خود مبنی بر دو کاهش دیگر در نیمه دوم سال پایبند بماند. با وجود بهبود داده‌های اقتصادی اخیر، فعالان بازارها احتمال ۶۰ درصدی بیشتری برای کاهش نرخ بهره برای سومین بار تا پایان سال ۲۰۲۴ را در نظر می‌گیرند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که با توجه به کاهش سریع تورم محلی و افزایش نرخ بیکاری، که منجر به ایجاد شرایطی مناسب برای تسهیل بیشتر سیاست‌های پولی نسبت به آن چه در حال حاضر نشان داده شده است، می‌شود، این امر به دلیل خوبی انجام می‌شود. بنابراین، اگرچه احتمالاً این جلسه بدون اتفاق خاصی خواهد بود، تیم تحقیقات انتظار دارند که در ماه‌های آینده ارزش کرون سوئد (SEK) کاهش یابد. (تحقیقات بارکلیز)
  • بانک مرکزی چک نیز امروز در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) جلسه دارد، و هم فعالان بازار و هم تیم تحقیقات بارکلیز انتظار یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره (bps) را دارند. اعضای هیئت مدیره قبلاً اعلام کرده‌اند که با توجه به داده‌های اقتصادی نسبتاً ضعیف در ماه گذشته، هر دو گزینه کاهش ۲۵ واحدی و کاهش ۵۰ واحدی در دست بررسی است. اگر بانک مرکزی چک (CNB) نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد کاهش دهد، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که فروش نسبتاً زیادی در کرون چک (CZK) صورت گیرد، در حالی که کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره حمایت موقتی از این ارز فراهم خواهد کرد. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 27 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.