مصرف برق روزانه 2 گیگاوات افزایش یافت

مصرف برق روزانه 2 گیگاوات افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران (IGMC)، مصرف برق ایران رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته ثبت کرده است.

در گزارش شرکت مدیریت شبکه برق آمده است که در ساعات اوج مصرف روز جمعه، ۶۹.۰۹۱ گیگاوات برق در ایران مصرف شده است که بیش از ۲.۰ گیگاوات بیشتر از همان روز در سال گذشته بود.

بر اساس داده‌های شرکت مدیریت شبکه برق، مصرف برق کشور در همان روز در سال گذشته ۶۷.۶۴۸ گیگاوات بوده است.

اوایل این ماه، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی وزارت نیرو در بخش برق، اعلام کرد که کشور قصد دارد ۵۰۰ مگاوات برق از ارمنستان و ترکمنستان برای تامین نیازهای اوج مصرف تابستان وارد کند.

رجبی مشهدی گفت:

“واردات برق همراه با دیگر اقدامات برای تامین برق پایدار در دوره تابستان انجام خواهد شد.”

رجبی مشهدی از افزایش ۹۰۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور خبر داد که توسط بخش خصوصی و عمومی انجام شده است.

مصرف روزانه برق در ایران در روز دوشنبه، ۱۰ ژوئن به ۶۹۳۷۰ مگاوات رسید که نسبت به همان تاریخ در سال گذشته ۷۰۰۰ مگاوات افزایش داشته است، طبق داده‌های IGMC.

بر اساس گزارش IGMC، افزایش تدریجی دما باعث افزایش استفاده از وسایل تهویه مطبوع شده و در نتیجه مصرف برق نیز دوباره افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های IGMC، مصرف برق کشور در همان روز سال گذشته ۶۱۳۰۰ مگاوات بوده است.

برای پاسخگویی به تقاضای برق در دوره اوج مصرف در تابستان، وزارت نیروی ایران چندین برنامه را در دستور کار خود قرار داده که افزایش تولید برق و مدیریت مصرف از مهم‌ترین آنها هستند.

این وزارتخانه قصد دارد یک برنامه جامع را در طول تابستان اجرا کند که بر اساس آن، خانوارهای کم مصرف تشویق خواهند شد در حالی که مشترکانی که مصرف آنها از سطح نرمال فراتر رود با جریمه مواجه خواهند شد.

در دهه گذشته، افزایش مداوم دما و کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در سراسر ایران، کشور را در شرایط سختی در زمینه تأمین برق در دوره‌های اوج مصرف قرار داده است.

شرکت تولید، توزیع و انتقال برق ایران (تحت عنوان توانیر) بارها اعلام کرده که این شرکت در حال اجرای برنامه‌های متنوعی برای مدیریت وضعیت و جلوگیری از قطع برق در کشور است.

دیدگاه خود را درباره مصرف برق روزانه 2 گیگاوات افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.