گزارش روزانه بازار فارکس، 3 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 3 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اظهارنظرهای دیروز پاول که حاکی از کاهش نرخ بهره بود، ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافت.
  • تورم مربوط به کل کالاهای اروپا مطابق با انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز منتشر شد.
  • در جاهای دیگر، داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی استرالیا بالاتر از حد انتظار بود.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیایی شب گذشته و قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافت، در حالی که پس از اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، که حاکی از کاهش نرخ بهره بود، ارزش دلار آمریکا در برابر همتایان خود در گروه ده (G10) کاهش یافت. پاول در یک سخنرانی به پیشرفت در کاهش تورم آمریکا اشاره کرد؛ وی اعلام کرد که ریسک‌های مربوط به فشارهای قیمتی و بازار کار در حال به تعادل رسیدن هستند اما در مورد زمان‌بندی چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سرنخ‌هایی به بازار ارائه نداد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • تورم مربوط به کل کالاهای اروپا مطابق با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و اتفاق نظر بازار به چاپ رسید و با کاهش ۰.۱ واحد درصدی به ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته رسید، در حالی که تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی کمی بالا‌تر بود و در ۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته ثابت ماند. به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز برآورد دیروز را به عنوان ادامه استحکام اخیر در روندهای پویای تورم پایه اروپا در نظر می‌گیرد. با توجه به این که تورم مربوط به کل کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی هنوز زیر ۳ درصد است، تیم تحقیقات بارکلیز گمان می‌کند که این برآورد منجر به ادامه چرخه کاهش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا (ECB) خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر نقاط اروپا، دیروز ۲۱۸ نامزد از انتخابات فرانسه کنار کشیدند چون احزاب چپ‌گرا به دنبال جلوگیری از انشعاب رأی ضد RN (حزب راست‌افراطی پیشرو) در دور دوم انتخابات در یکشنبه آتی هستند. (بلومبرگ)
  • در سایر نقاط، در طول شب داده‌های قوی از استرالیا منتشر شد که نشان داد شاخص خرده‌فروشی با نرخ ۰.۶ درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر ۰.۳ درصدی بازار بوده است و همچنین مجوزهای ساخت و ساز قوی‌تر از حد انتظار بودند. این داده‌های قوی با ۱۱ واحد پایه افزایش نرخ که اکنون در بازار قیمت‌گذاری شده است، همچنان به تقویت استدلال برای افزایش نرخ سیاستی بانک مرکزی استرالیا (RBA) در جلسه ماه آگوست ادامه می‌دهند. با توجه به این داده‌های قوی اقتصادی، تیم تحقیقات بارکلیز همچنان به اتخاذ پوزیشن خرید برای دلار استرالیا (AUD)، به ویژه در مقابل دلار نیوزیلند (NZD) و یورو (EUR) علاقه دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 3 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.