گزارش روزانه بازار فارکس، 4 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 4 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس آمده است:

  • پس از انتشار آمار ضعیف مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) و ISM ایالات متحده در روز گذشته، ارزش سهام آسیایی در طول شبه افزایش یافت.
  • انتخابات پارلمانی بریتانیا در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود حزب کارگر اکثریت قابل توجهی را به دست آورد.
  • در جای دیگر، نظرسنجی‌های اولیه برای دور دوم انتخابات فرانسه نشان داد که نتیجه پارلمانی معلق خواهد بود.

اخبار بازار

  • از آن جا که داده‌های اقتصادی ایالات متحده ضعیف‌تر از انتظارات بازار بود، ارزش سهام آسیایی شب گذشته افزایش یافتند و قراردادهای آتی S&P 500 نیز رشد داشتند. شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات در ماه ژوئن به 48.5 رسید که کمتر از انتظارات 49.1 بود، در حالی که شاخص ISM خدمات با 48.8 در مقابل انتظارات 52.7 کمتر از حد انتظار بود. بر اساس این داده‌ها، ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) تا 1.0820 افزایش یافت و سپس به 1.0780 بازگشت. (بلومبرگ)
  • صورتجلسه مربوط به نشست فدرال رزرو (Fed) در ماه ژوئن شب گذشته منتشر شد و اعضای کمیته فدرال بازار باز (FOMC) اعلام کردند که نیاز به دیدن داده‌های اقتصادی بیشتری دارند تا مطمئن شوند که تورم به سمت هدف ۲ درصد حرکت می‌کند، که این یک شرط کلیدی برای شروع کاهش نرخ‌ها است. (تحقیقات بارکلیز)
  • امروز بازارهای مالی آمریکا به دلیل تعطیلات روز استقلال (Independence Day) تعطیل خواهند بود و بنابراین انتظار می‌رود که نقدینگی کمتری در بیشتر جفت ارزها مشاهده شود.
  • امروز انتخابات پارلمانی بریتانیا در حال برگزاری است و انتظار می‌رود که نتایج نظرسنجی‌های خروجی در ساعت ۱۰ شب به وقت بریتانیا (BST) در دسترس باشد. طبق پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research)، حزب کارگر احتمالاً با اکثریت ۵۰ تا ۱۰۰ کرسی پیروز خواهد شد و انتظار می‌رود که نتیجه به نسبت سریع مشخص شود. (تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که با توجه به سیاست‌های حزب کارگر برای همسویی نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا که انتظار می‌رود رشد بریتانیا را تقویت کند و باعث ورود سرمایه به دارایی‌های بریتانیا و پوند انگلیس (GBP) شود، اکثریت این حزب برای چشم‌انداز اقتصاد بریتانیا مفید خواهد بود. بنابراین در میان‌مدت، تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که ارزش جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) به 0.82 کاهش یابد. (تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر نقاط، نظرسنجی‌های اولیه برای دور دوم انتخابات فرانسه پیش‌بینی می‌کنند که حزب راست افراطی RN و متحدانش ۵۹ کرسی را از دست بدهند و از ۳۰۳ کرسی در دور اول به ۲۴۴ کرسی کاهش یابند. اگر نظرسنجی‌ها درست باشند، نتیجه کلی انتخابات احتمالاً منجر به یک پارلمان معلق خواهد شد که تیم‌های تحقیقات و تجارت بارکلیز معتقدند که این امر به طور کلی برای اقتصاد فرانسه و چشم‌انداز بعدی یورو (EUR) منفی خواهد بود. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) خاطرنشان می‌کنند که در حالی که نظرسنجی‌ها سرنخ خوبی برای نتیجه روز یکشنبه ارائه می‌دهند، تخصیص کلی کرسی‌ها همچنان بسیار نامشخص است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 4 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.