گزارش روزانه بازار فارکس، 8 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 8 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از آن که داده‌های مربوط به مشاغل ایالات متحده در روز جمعه بسیار ضعیف‌تر از آن چه انتظار می‌رفت منتشر شد، سهام آسیایی سقوط کرد.
  • دور دوم انتخابات فرانسه به پارلمان معلق منجر شد و بلوک چپ بیش از حد انتظار کرسی به دست آورد.
  • تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که ارز جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNY) در ماه‌های آینده به 7.30 برسد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام‌های آسیایی و قراردادهای آتی S&P500 در طول شب کاهش یافتند در حالی که شاخص دلار آمریکا در برابر همتایان خود در G10  تقریباً بدون تغییر بود. این در حالی است که گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (Nonfarm Payrolls) در روز جمعه با عدد ۲۰۶ هزار در مقابل پیش‌بینی ۱۹۰ هزار منتشر شد. علیرغم این که عدد اصلی بالاتر از انتظارات بود، فعالان بازار تصمیم گرفتند به اصلاحات داده‌های اشتغال در دو ماه گذشته که به میزان ۱۱۱ هزار کاهش یافته بود، تمرکز کند. به نظر تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research)، این داده‌ها، همراه با داده‌های ضعیف‌تر بیکاری، ایالات متحده را در موقعیت مناسبی برای کاهش تدریجی رشد اقتصادی و احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرالرزرو  در اوایل ماه سپتامبر قرار می‌دهد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • این هفته، فعالان بازار به داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در روز پنج‌شنبه تمرکز خواهند داشت، در حالی که به دقت به هر گونه به‌روزرسانی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری نیز توجه خواهند کرد، چون درخواست‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن (Joe Biden) روز به روز بیشتر می‌شود. (بلومبرگ)
  • بر اساس شمارش تمام ۵۷۷ حوزه انتخابیه، دور دوم انتخابات قانونگذاری فرانسه با پیروزی غیرمنتظره ائتلاف چپ‌گرا (Nouveau Front Populaire، NPF)، که با ۱۸۲ کرسی در مجلس ملی جدید اول شده است، به یک پارلمان معلق منجر شده است. بر خلاف پیش‌بینی‌های قبلی، ائتلاف ریاست جمهوری Ensemble ۱۶۸ کرسی را به دست آورد، در حالی که حزب راست‌گرای افراطی Rassemblement National (RN) عملکردی کمتر از انتظار داشت و تنها ۱۴۳ کرسی به دست آورد. (تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) سه نتیجه احتمالی را از ترکیب فعلی مجلس ملی فرانسه پیش‌بینی می‌کند:
    • دولت اقلیت از مرکز چپ که در توانایی اجرای مانیفست خود محدود خواهد بود.
    • ائتلاف مرکزی به رهبری بلوک ریاست جمهوری که شامل سوسیالیست‌ها و جمهوری‌خواهان (Les Republicans) می‌شود.
    • دولت فنی با حمایت ضمنی احزاب میانه‌رو اما بدون تعهد آن‌ها. (تحقیقات بارکلیز)
  • با انتشار خبری مبنی بر این که حزب Rassemblement National  (RN) کمتر از حد انتظار کرسی به دست آورد، ارزش یورو (EUR) برای مدت کوتاهی افزایش یافت، اما پیش از بازگشایی بازار در صبح امروز کاهش یافت. انتظار می‌رود که نوسانات قیمت یورو در کوتاه‌مدت بالا باشد، اما در بلندمدت انتظار می‌رود که یورو ارزش خود را از دست بدهد. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، با توجه به انتشار داده‌های مربوط به وام‌ها و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، و سپس برگزاری سومین جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بین ۱۵ تا ۱۸ جولای، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) گزارشی درباره چشم‌انداز خود برای یوان چین (CNY) در یک هفته کلیدی برای این ارز منتشر کردند. آن‌ها انتظار دارند که نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/CNY) در ماه‌های آینده به ۷.۳۰ برسد (در حال حاضر در ۷.۲۶ معامله می‌شود) و با توجه به رشد ضعیف داخلی، تداوم کاهش تورم و تفاوت‌های مداوم نرخ بهره، در میان‌مدت دلیلی برای تغییر این دیدگاه نمی‌بینند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 8 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.