ایران پیشنهاد پیوند تمام سیستم‌های پرداخت بریکس را دارد

ایران پیشنهاد پیوند تمام سیستم‌های پرداخت بریکس را دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد داده است که سیستم‌های پرداخت تمام کشورهای عضو بلوک بریکس (BRICS) به هم متصل شوند تا به این ترتیب، تسویه‌حساب‌های بی‌نقص بین این کشورها امکان‌پذیر شود. کنعانی اظهار داشت که شرایط برای این اتفاق فراهم شده است، چون پرداخت‌ها بین این کشورها به سمت ارزهای ملی منتقل می‌شود.

ایران عقیده دارد که زمان اتصال سیستم‌های پرداخت کشورهای بریکس فرا رسیده است

ادغام نزدیک‌تر بین سیستم‌های اقتصادی کشورهای عضو بلوک بریکس در حال شکل‌گیری است. جمهوری اسلامی ایران به دنبال اجرای سیستمی است که تمام سیستم‌های پرداخت موجود کشورهای عضو بلوک بریکس را که شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی (UAE) است، به هم متصل کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیاز و فرصت ایجاد چنین سیستمی را با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی تقویت کرد. در یک کنفرانس خبری، کنعانی به ادغام اخیر سیستم‌های پرداخت روسیه و ایران و چگونگی گسترش این ادغام به کل بلوک بریکس اشاره کرد.

کنعانی اظهار داشت:

“شرایط لازم برای انتقال پرداخت‌های تجاری به ارزهای ملی فراهم شده است. ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و ایران پیشنهاد خود – برای گسترش این مکانیزم به کشورهای بریکس – را به طرف روسی ارائه داده است.”

کنعانی تأکید کرد که طرف روسی این پیشنهاد را مثبت ارزیابی کرده است. با این حال، برای دستیابی به این هدف، حمایت و همکاری قابل توجهی باید توسط تمام کشورهای بریکس برقرار شود. تکمیل کار ادغام بین سیستم‌های میر (Mir) روسیه و شتاب ایران شامل تسویه‌حساب‌های مشترک و برداشت از دستگاه‌های خودپرداز با استفاده از کارت‌های هر دو کشور است و این مرحله اول در ماه آگوست آینده امکان‌پذیر خواهد شد. این نوع ادغامی است که ایران به دنبال تحقق آن برای بلوک بریکس است.

ماه گذشته، وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس به نفع افزایش استفاده از ارزهای ملی برای معاملات تجاری و مالی بین این کشورها اعلام نظر کردند.

نظر شما در مورد پیوند دادن همه سیستم‌های پرداخت کشورهای عضو بلوک بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایران پیشنهاد پیوند تمام سیستم‌های پرداخت بریکس را دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.