گزارش روزانه بازار فارکس، 15 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 15 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از یک هفته از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی ایالات متحده، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • در میان انتشار داده‌های ملایم‌تر فعالیت، چین نرخ وام تسهیلات میان‌مدت را بدون تغییر می‌گذارد.
  • احتمال پیروزی ترامپ پس از سوء قصد افزایش یافت.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی در شب گذشته وضعیت متفاوتی را نسبت به هم طی کردند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی‌های S&P 500 افزایش یافتند. هفته گذشته شاهد تضعیف گسترده دلار آمریکا بودیم، چون شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ماه ژوئن کمتر از حد انتظارات بود (کل کالاها 3.0 درصد نسبت به سال گذشته در مقابل پیش‌بینی 3.1 درصد). با کاهش انتظارات تورمی در میان آرام شدن تدریجی بازار کار، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی خود را در مورد یک کاهش نرخ بهره به دو کاهش – در ماه‌های سپتامبر و دسامبر – و سه کاهش در سال 2025 تغییر داد. بنابراین، آن‌ها انتظار دارند که محدوده هدف نرخ بهره فدرال رزرو (Fed Funds) تا پایان سال 2024 به 4.75-5.00 درصد و تا پایان سال 2025 به 4.00-4.25 درصد برسد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • این هفته، فعالان بازار به دنبال سرنخ‌های بیشتر از شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده (سه‌شنبه) خواهد بود و همچنین تغییرات جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) را پس از شایعات درباره مداخله دولت ژاپن در هفته گذشته به دقت مشاهده خواهد کرد. (بلومبرگ)
  • همان ‌طور که به طور گسترده‌ای از سوی فعالان بازارها و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار می‌رفت، بانک مرکزی چین (PBOC) تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت خود را در شب گذشته به طور کلی بدون تغییر در ۲.۵ درصد نگه داشت. با این حال، با رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه دوم که ۰.۷ درصد نسبت به سه ماهه گذشته (QoQ) در مقایسه با پیش‌بینی ۰.۹ درصد بود و در حالی که شاخص خرده‌فروشی در مقابل پیش‌بینی ۳.۴ درصد، تنها ۲ درصد نسبت به سال گذشته (YoY) رشد کرد، که نشان‌دهنده ادامه کندی در بخش مصرف‌کننده است، داده‌های مربوط به فعالیت چین برای سه‌ماهه دوم به طور کلی ضعیف بود. از سوی دیگر، تولید صنعتی قوی‌تر از حد انتظار بود و ۵.۳ درصد نسبت به سال گذشته (YoY) رشد کرد، اگرچه نسبت به رقم قوی ۵.۶ درصد نسبت به سال گذشته (YoY) در ماه گذشته کاهش یافت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • این داده‌ها قبل از سومین جلسه سوم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، که امروز آغاز می‌شود، منتشر شده است. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که بحث‌ها حول تغییرات در سیستم هوکو (hukou) و تقویت «نیروهای تولیدی جدید» متمرکز باشد، در حالی که احتمالاً تغییرات ملموسی در سیاست‌های مالی و مالیاتی مورد بحث قرار نخواهد گرفت. (تحقیقات بارکلیز)
  • در پی تلاش برای ترور دونالد ترامپ (Donald Trump) در یک گردهمایی در پنسیلوانیا (Pennsylvania) در آخر هفته، احتمال پیروزی او در دوره دوم ریاست جمهوری افزایش یافته است. کنوانسیون ملی چهار روزه جمهوری‌خواهان (Republican National Convention) امروز آغاز می‌شود، جایی که ترامپ قرار است نامزدی رسمی خود را اعلام کند. ترامپ قول داده است که از سخنرانی خود، که پس از رویداد آخر هفته بازنویسی شده، برای “متحد کردن کشور” استفاده کند و به جای هدف قرار دادن سیاست‌های جو بایدن (Joe Biden)، بر وحدت تأکید کند. (بلومبرگ)
  • به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقدند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به نفع دلار آمریکا (USD) خواهد بود. با این حال، آن‌ها فکر می‌کنند که هنوز زود است که شاهد تقویت دلار بر اساس این موضوع باشیم، چون در حال حاضر دلار تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره ایالات متحده قرار دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 15 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.