دیدگاه متناقض کارشناس مالی: کاهش قیمت نفت و ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا در دوران ترامپ

دیدگاه متناقض کارشناس مالی: کاهش قیمت نفت و ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا در دوران ترامپ
آنچه در این مقاله میخوانید

این هفته، دونالد ترامپ، جی‌دی ونس (J.D. Vance)، سرمایه‌گذار خطرپذیر سابق و حامی بیت کوین و رمز ارزها را به عنوان هم‌تیمی خود برای انتخابات 2024 معرفی کرد. تصمیمات ترامپ در مورد تیمش تاکنون به وضوح نشان‌دهنده موضع او به عنوان یک “رئیس‌جمهور حامی رمز ارزها” بوده است. متقاعد کردن جیمی دیمون به حمایت و پذیرش بیت کوین می‌تواند گام بزرگی برای نامزد جمهوری‌خواه باشد.

همچنان انتظار می‌رود که ترامپ در کنفرانس بیت کوین که اواخر این ماه در نشویل، تنسی برگزار می‌شود، سخنرانی کند

مایکل کائو (Michael Kao)، که اصطلاح “چکش ویرانگر دلار” (USD wrecking ball) را برای توصیف قدرت دلار پس از همه‌گیری بیماری کووید-19 ابداع کرد، معتقد است که رویکرد دونالد ترامپ به سیاست‌های نفتی و اقتصادی می‌تواند به کاهش قیمت نفت منجر شود. برخلاف باور عمومی که ترامپ به دلار ضعیف تمایل دارد، کائو عقیده دارد که دوستی ترامپ با توسعه نفت و عربستان سعودی، عرضه نفت را افزایش داده و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

کائو استدلال می‌کند که این فشار کاهش‌دهنده بر قیمت نفت، نهایتاً منجر به دلار ضعیف‌تر خواهد شد چون ممکن است فدرال رزرو سیاست‌های خود را در پاسخ به کاهش هزینه‌های انرژی تغییر دهد. دیدگاه‌های کائو از پیش‌بینی‌های موفقیت‌آمیز او در دوران ریاست جمهوری جو بایدن ناشی می‌شود، جایی که او پیش‌بینی کرده بود قیمت‌های بالاتر نفت باعث افزایش قدرت دلار به دلیل موضع فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره خواهد شد.

به‌ نگاهی با آینده، کائو معتقد است که سیاست‌های ترامپ این روند را معکوس خواهد کرد. او پیش‌بینی می‌کند که ترامپ سیاست‌های خارجی بایدن در خاورمیانه را معکوس خواهد کرد، که به نظر او بیشتر به کاهش قیمت نفت کمک خواهد کرد. کائو در پلتفرم X توضیح داد: “فکر می‌کنم که تأثیر موضع اقتصادی ترامپ بر نفت برای کنترل تورم بسیار مهم است. من معتقدم که نفت ارزان شرطی ضروری ولی نه لزوماً کافی برای کنترل تورم است.”

بنابراین، ممکن است دلار ضعیف‌تر شود چون فعالان بازار به تغییرات در عرضه نفت و ریسک‌های ژئوپلیتیکی در دوران ترامپ واکنش نشان می‌دهند. در حال حاضر، تا تاریخ 17 جولای 2024 (27 تیر)، نظرسنجی‌های آمریکا نشان می‌دهند که ترامپ با 67 درصد شانس پیروزی در انتخابات از بایدن پیش است.

نظر شما در مورد نظر کائو در مورد قیمت نفت در دوران ریاست جمهوری ترامپ چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دیدگاه متناقض کارشناس مالی: کاهش قیمت نفت و ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا در دوران ترامپ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.