گزارش روزانه بازار فارکس، 25 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 25 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی آمریکا دیروز کمتر از حد انتظار بود، ارزش سهام آسیایی در طول شب سقوط کرد.
  • بانک خلق چین (PBOC) تسهیلات وام میان مدت خود را 20 واحد کاهش داد.
  • بانک مرکزی کانادا روز گذشته نرخ بهره را 25 واحد کاهش داد.

اخبار بازار

  • پس از این که شاخص گسترده دلار آمریکا به دلیل داده‌های مختلف مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) کاهش یافت، شاخص‌های سهام آسیا در شب گذشته کاهش یافتند در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافتند. پس از این که شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی به 49.5 در مقابل اتفاق نظر 51.6 رسید و روایت اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا را تأیید کرد، شاخص دلار بلومبرگ 0.35 درصد کاهش یافت، سپس در جلسه نیویورک بهبود یافت. با این حال، شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات انتظارات را پشت سر گذاشت، به این معنی که شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی کمی بالاتر از انتظارات بود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • به دنبال ضعف شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) کاهش یافت و در شب گذشته به زیر سطح 153 کاهش یافت. افزایش ارزش ین ژاپن به طور کلی ناشی از بازگشت معامله‌گران از پوزیشن‌های خرید جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) قبل از نشست بانک مرکزی ژاپن در هفته آینده است. (بلومبرگ)
  • پس از این که نرخ وام‌دهی کوتاه‌مدت نیز در اوایل هفته کاهش یافته بود، بانک مرکزی چین نرخ تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت یک‌ساله خود را از 2.5 درصد به 2.3 درصد کاهش داد. با توجه به کاهش نرخ قبلی در این هفته، این حرکت به طور کلی مورد انتظار بود و تیم تحقیقات بارکلیز آن را به عنوان نشانه‌ای تفسیر می‌کند که بانک مرکزی و دولت چین قصد دارند مجموعه‌ای از اقدامات را برای حمایت از اقتصاد به کار گیرند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • نرخ تثبیت جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNY) امروز صبح کمی قوی‌تر بود، که باعث ادامه روند صعودی یوان چین (CNH) شد. در حال حاضر، جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNH) نزدیک به 7.24 معامله می‌شود که از 7.2950 در ابتدای هفته کاهش یافته است. (بلومبرگ)
  • در سایر مناطق، بانک مرکزی کانادا در نشست سیاست‌گذاری دیروز خود نرخ بهره را به میزان 25 واحد پایه کاهش داد که این اقدام به طور کلی مطابق با پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز و اتفاق نظر فعالان بازار بود. با این حال، تیف مکلم (Tiff Macklem)، رئیس بانک مرکزی کانادا، نسبت به انتظارات اولیه کمی نرم‌تر عمل کرد و اعلام کرد که خطرات نزولی اکنون وزن بیشتری در بررسی‌های سیاست پولی آنها دارند. پس از این تصمیم سیاستی، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حدود 0.2 درصد افزایش یافت و سپس در طول شب به افزایش خود ادامه داد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 25 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.