بانک کانادا می‌تواند در سال جاری 3 بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد

بانک کانادا می‌تواند در سال جاری 3 بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته پل بیدری، معاون سابق رئیس بانک مرکزی، بانک کانادا پس از کاهش در دو جلسه اخیر سیاستگذاری خود، احتمالاً امسال سه بار دیگر کاهش خواهد داد.

در مصاحبه ای با BNN بلومبرگ در روز پنجشنبه، Beaudry گفت که تیف ماکلم و بانک مرکزی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی سیاست پولی بسیار بد به نظر می‌رسند و خاطرنشان کردند که نرخ‌های بهره تا پایان سال به چهار درصد یا حتی شاید کمتر کاهش خواهد یافت.

بیدری گفت که مسیر پیش رو همچنان به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد که باید به بهبود ادامه دهند، به ویژه معیارهای تورم اصلی و تورم قیمت خدمات.

Beaudry گفت که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) احتمالاً در چند ماه آینده به پایین‌تر شدن خود ادامه خواهد داد، اما اگر رویدادهای ایالات متحده همانطور که انتظار می‌رود رخ دهد، در را برای کاهش بیشتر در کانادا نیز باز خواهد کرد. ایالات متحده با نرخ معقولی در حال رشد است و (بانک مرکزی ایالات متحده) خیلی زود وارد چرخه کاهش نرخ خواهد شد.

بیدری گفت که مهاجران جدید نسل جوان در حال حاضر بیشترین آسیب را از سطح بیکاری می‌بینند. اگر کارها با حرکت مستمر به سمت هدف دو درصدی پیش رود رشد، بیشتر در آینده به آن گروه کمک می‌کند.

دیوید روزنبرگ، مفسر باسابقه بازار در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد نرخ بیکاری در کانادا در سال‌های آینده به هشت درصد برسد، اما بیدری فکر نمی‌کند که این یک سناریوی محتمل باشد.

 

 

دیدگاه خود را درباره بانک کانادا می‌تواند در سال جاری 3 بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.