احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن

احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی ژاپن دومین روز از نشست‌های سیاست پولی خود را برگزار می‌کند. از آنجایی که اعضای کمیته سیاست به طور فزاینده‌ای بر این عقیده هستند که قیمت‌ها مطابق با انتظارات در حال افزایش است، آنها تصمیم نهایی را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره خواهند گرفت.

فرماندار Ueda اشاره کرده است که اگر نرخ تورم پایه به طور پیوسته به سمت هدف 2٪ افزایش یابد، افزایش نرخ بهره اضافی اعمال خواهد شد، اما اعتقاد بر این است که بسیاری از اعضای کمیته بر این عقیده هستند که قیمت‌ها مطابق با چشم‌انداز افزایش می‌یابد.

اعضای کمیته بر این عقیده هستند که خطر ین ضعیف که قیمت‌ها را بالا می‌برد باید به دقت بررسی شود و به گفته منابع، بانک مرکزی ژاپن قصد دارد در نشست 31 ام، افزایش بیشتری نرخ بهره را در نظر بگیرد.

به طور خاص، انتظار می‌رود که این بحث شامل پیشنهادی برای افزایش نرخ بهره سیاستی باشد که در حال حاضر حدود 0% به 0.1% است تا حدود 0.25%.

با این حال، برخی از اعضای کمیته محتاط هستند و می‌گویند با ادامه کاهش دستمزدهای واقعی، روند مصرف همچنان باید رصد شود و پس از تجزیه و تحلیل آخرین داده‌های اقتصادی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

بانک مرکزی ژاپن افزایش نرخ بهره را اجرا می‌کند، این اولین افزایش از زمان لغو سیاست نرخ بهره منفی در مارس سال جاری خواهد بود.

همچنین در این جلسه برنامه مشخصی برای کاهش خرید اوراق دولتی که در قالب تسهیلات کلان اجرایی شده است برای یک تا دو سال آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

بانک ژاپن جزئیات تصمیم خود را حوالی ظهر سی و یکم اعلام خواهد کرد و فرماندار اوئدا بعدازظهر یک کنفرانس مطبوعاتی برای توضیح این تصمیم برگزار خواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.