گزارش روزانه بازار فارکس، 2 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 2 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیایی در طول شب با کاهش 6 درصدی Nikkei متضرر شدند.
  • بانک مرکزی انگلیس دیروز نرخ بهره خود را 25 واحد کاهش داد.
  • بانک مرکزی چک دیروز نرخ بهره خود را 25 واحد کاهش داد.

اخبار بازار

  • پس از آن که شاخص دلار آمریکا روز گذشته به دلیل کاهش ریسک گسترده در بازار صبحگاهی لندن افزایش یافت، ارزش سهام آسیایی شب گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافتند. داده‌های مربوط به تولید ISM ایالات متحده کمی پایین‌تر از انتظار بود و به میزان ۴۶.۸ در مقابل اتفاق نظر ۴۸.۸ اعلام شد. تیم تحقیقات بارکلیز این داده‌ها را به طور نادرستی ضعیف می‌دانند و معتقدند که این تغییرات تغییر قابل توجهی در روایت کلی پیرامون اقتصاد نسبتاً قوی ایالات متحده ایجاد نمی‌کند. فعالان بازار به دقت به گزارش‌های مربوط به اشتغال غیرکشاورزی امروز توجه خواهد کرد تا سرنخ‌های بیشتری در مورد اقتصاد ایالات متحده و جهت کلی دلار آمریکا دریافت کند. (بلومبرگ)
  • بانک انگلستان دیروز نرخ سیاستی خود را به میزان ۲۵ واحد، از ۵.۲۵ درصد به ۵ درصد، کاهش داد، که با پیش‌بینی‌های تحقیقات بارکلیز و توافق بازار مطابقت دارد. ۵ عضو به کاهش نرخ بهره رای دادند در حالی که ۴ عضو به حفظ نرخ فعلی رای دادند، با این حال بیلی (Bailey)، لومباردلی (Lombardelli) و بریدن (Breeden) در این جلسه رای خود را از حفظ نرخ به کاهش آن تغییر دادند. در کنفرانس مطبوعاتی، بیلی، رئیس بانک انگلیس، به وضوح با انتظارات برای یک چرخه سریع کاهش نرخ‌ها مخالفت کرد و بر رویکرد داده‌محور و متعادل‌تر تاکید نمود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • قبل از جلسه، ارزش پوند استرلینگ پایین آمد و ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBPUSD) به میزان ۰.۸ درصد کاهش یافت و در بازار صبح لندن به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱.۲۷۵۵ رسید. به نظر می‌رسد این حرکت با کاهش بیشتر ریسک، شاید در ترکیب با انتظارات از جلسه بانک انگلستان مرتبط باشد. پس از جلسه، ارزش پوند کمی بهبو دیافت ولی در طول شب همچنان به مبادله در سطوح پایین‌تر ادامه داد. (تحقیقات بارکلیز)
  • بانک مرکزی جمهوری چک (CNB) روز گذشته نرخ سیاستی خود را به میزان ۲۵ واحد کاهش داد که به طور کلی با انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز و اتفاق نظر فعالان بازار مطابقت داشت. در کنفرانس مطبوعاتی، میشل (Michl)، رئیس این بانک، این کاهش را یک کاهش تندروانه توصیف کرد و خاطرنشان نمود که تورم می‌تواند کمی کمتر از هدف باشد و سیاست پولی همچنان محدود باقی می‌ماند. به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز بر این باورند که باید از اظهارنظرات تندروانه چشم‌پوشی کرد و انتظار ادامه چرخه کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چک را داشت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 2 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.